14 augusti 2006

Skön helg

Första jobbveckan var en riktig maratonvecka. Det var bara att kasta sig in i allt och köra på! Vi fick dra igång en rekrytering det första vi gjorde och vi fick igång en rekryteringsgrupp snabbt. I fredags var annonsen ute och 10 min efter att annonsen kommit ut började de första svaren att droppa in. Vår registrator kommer att ha fullt upp de närmaste dagarna (ja , jag med *s*)....

Helgen har varit skön men regnig. I lördags träffade vi familjen K. Vi skulle ha gått på fästningen tillsammans men ösregnet gjorde att vi var tvugna att söka skydd...Så istället hamnade vi på McDonalds till barnens stora glädje. De har en effektiv kampanj på McD som kan knyta sina framtida kunder till sig så effektivt! Happy Meal och leksak säljer in de som kunder i många år framöver... Vi tillbringade över en timme på McD och det är sällan jag sitter där så länge. Sedan åkte vi med T & S:s lantställe i Falkenberg. Vi fikade och pratade men kunde inte stanna så länge. Vi skulle hämta William i stan. Det var Maraton i Göteborg så halva stan var avspärrad, men vi kom tillbaka efter avspärrningarna och det gick att köra ända fram utan problem. Vi mötte upp Lotta vid Olskroken, hon följde med oss hem. Det var jättemysigt att träffas, det var flera veckor sedan sist. Hela semestern har gått utan att vi har hunnit träffas. Hon har varit i Norge hos sin pappa och sedan har hon haft besök från Linköping så vi har haft svårt att få ihop tid att träffas.

I söndags låg vi och slappade mest hela dagen. Jag lyssnade på min ljudbok och tittade på Buffy :)) Hur mysigt som helst *s*. Neda kom på middag och vi gjorde Raclette (vi hade köpt den i lördags i Varberg). Det blev verkligen gott. Jag marinerade kyckling och räkor, skar ost, grönsaker och korv i bitar och sedan gjorde var och en i ordning sin egen mat på racletten. (OBS! Bilden är inte från vår middag, ville bara visa hur det ser ut *s*).


Nu är det dags att åka till jobbet!

5 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Hej!!
Här har det också regnat i massor sedan i onsdags. Verkar som om det aldrig tar slut!!
Det ser gott ut med Raclette!! Har aldrig provat själv, men blir sugen när jag ser bilden.

Kram!

ikas sa...

Hej!!
Ja, vad regn vi får!!!
Raclette hade jag velat pröva. Har jag aldrig gjort.

Kramis

Anonym sa...

Vilken rolig sak! Den ska jag se till att införskaffa/alternativt prova hos nån som har den.

Milla sa...

Åh jag minns när vi åt Raclette i Avoriaz, de "lyser" med stark lampa på en stor ost som smälter och så skrapar de ned den på en tallrik så äter man det med tillbehör. Men jisses vad mätt man blir efter ett tag när den där ostmassan landat i magen! Jag har ätit Raclette på 28+ också i Göteborg, det var gott! Typ billigaste rätten där vill jag minnas att det var då....

mintid sa...

Vi har med ett sådant raclette järn. HAr stått i evigheter...man skulle kanske ta fram det.
Tack för tipsen om bildlistor :)

Kram