26 augusti 2007

Första arbetsveckan slut

Det känns verkligen i kroppen att jag har börjat arbeta igen.Men det har gått mycket bättre än vad jag trodde. Veckan har gått i ett nafs. Peter har börjat halvtid på sitt nya jobb, och det känns också konstigt att inte kunna åka tillsammans till jobbet varje dag längre, att inte äta lunch ihop mm. Men det har faktiskt gått bra även om det är ovant. Nästa vecka är sista veckan han jobbar på både ställena och fredag är hans sista dag på FTJ. Själv kommer jag inte att vara där hans sista dag och det är väl tur det för annars hade jag säkert gråtit jättemycket *s* Fast jag brukar gråta vid avtackningar men det här är _lite_ skillnad :)

Arbetsveckan har varit lugn, det har inte varit så mycket möten ännu, fr.o.m nästa vecka börjar min kalender se ut som vanligt igen. På måndag ska jag på en utbildning och på fredag åker jag på konferens med min grupp. Vi ska till Varbergs kurort och det ska bli roligt. Sen är jag på konferens ett par måndagar i rad så det märks att hösten börjar komma igång igen, om inte annat märks det på trafiken till och från jobbet.

Vi har fått en kallelse för Williams operation. En av hans testiklar har inte vandrat ner som den ska så den ska få lite hjälp på traven. Operationen tar ungefär en timme och så ska han få komma hem samma dag. Sedan kommer jag att vabba resten av den veckan. Jag har lovat honom ett PSP-spel och han har valt "Dragonball". Själv skulle jag försöka sätta mig in i vad Dragonball var för spel och jag läste att det var mer eller mindre kultförklarat i Japan. Figurerna är med i en serie och på Wikipedia finns hela historien. Samuel å andra sidan är helt galen i Sly Cooper. Han har del 2 och 3 och nu håller han på att tjata hål i huvudet på mig om att gå del ett. Hans favoritfigur heter Bentley och sitter i rullstol. Men han var enl. S "världens coolaste rullstol".... :) Han kan flyga och skjuta med den och det imponerar stort på min 7-åring.

Helgen har varit lugn hittills, vi tittade lite på Kyle XY i fredags och den är så söt den serien.... Den rekommenderar jag verkligen. Vi hade stor städdag här igår och det kändes skönt att få rent överallt. Peter håller på att plocka ihop alla delar till leasingdatorn som han lämnar igen nu när han har fått nytt jobb. Han har köpt en ny dator + att han har fått en ny bärbar på jobbet så han är rätt nöjd. Jag gillar hans widescreen, jag funderar på att köpa en sådan till mig men just nu är jag mest intresserad av att köpa till mer minne till min datorn. Just nu har jag 2 gb men mina grafikprogram tar rätt mycket krut så jag tror jag vill ytterligare 2 gb.

Igår såg vi på Bride & Prejudice och jag skrattade mig igenom nästa hela filmen. Den var lite klyschig med den ständigt malande indiska mamman, snälla pappan och ett helt uppenbart slut men trots detta så tyckte jag jättemycket om filmen. Naveen Andrews från Lost är med och så har de en "Mr Darcy" med :)) Det var en musikal och jag älskar musikaler :) Här kommer ett par klipp från filmen:



Idag kommer fam K och Neda & Tommy hit på middag. Jag är lite sugen på att göra tacos, det var länge sedan :) Så det lutar åt det. N & T har skaffat sig nya katter som enl. uppgift ska heta Bibbi och Borat...

Nu ska jag gå ner och göra lite frukost och sedan ska jag ägna mig åt lite digiscrapping innan resten av familjen vaknar till liv:)

3 kommentarer:

Peter sa...

Jag tycker också att det känns konstigt att inte kunna äta lunch tillsammans, och dessutom känner jag ju ingen på mitt nya jobb ännu.

Peter sa...

Min nya skärm är helt fantastisk. Helt makalös i färgåtergivningen. Det är en Mirai.

Peter sa...

Filmen var jättesöt och lite småkonstig, som när dom gick på stranden och det stod en hel gospelkör där och sjöng bakom dom.