18 december 2007

Tisdag morgon

Idag vaknade jag jättetidigt men lyckades för en gångs skull somna om, vilket var jätteskönt. Vi hade en riktigt slapp kväll igår efter jobbet. Jag tror vi tittade på 4 eller 5 avsnitt i rad av Angel och somnade ganska tidigt. Det var jättemysigt. Jag var hos optikern igår, för 5:e eller 6:e gången på bara några veckor. Allt började med mina skadade hornhinnor för ett tag sedan och så visade det sig att jag fick fel styrka på mina linser. De första jag fick var alldeles för starka. Nu har jag -2.75/-3.75 och jag fick -3.75/-4.50 på första paret som blev utprövat. Jag vet inte riktigt vad som hände där och inte optikern heller *s*. Nu ska jag tillbaka igen den 27/12 för att kolla om styrkan på mina nya glasögon verkligen stämmer. Jag ser genom dom men blir trött i ögonen efter ett litet tag.

Igår var äntligen, efter bara 8 månaders väntan, vår ugnsreparatör här. Det visade sig vara fel på vårt värmegaller, men nu är det utbytt (garantireparation) och varmlufteb funkar utan problem igen!

Nu är det frukostdags och sen bär det iväg till jobbet.

Inga kommentarer: