26 april 2009

Ny LO

Imorse fick jag äntligen en stund över för att göra en ny LO. Det var flera veckor sedan sist. Det här kittet kommer från Karen Rice och det heter Breeze mini.

Idag spelar William match och Peter är domare. Det har varit så ett par söndagar i rad och det verkar som om både William och Peter uppskattar det mycket. Jag och Samuel har lite mamma-son tid hemma istället. Just idag tittar han på tv och jag scrappar *s*. Bra mamma-son tid va? Men det blir bättre, jag tänkte att vi snart skulle ge oss ut i trädgården och plantera lite. Det är inte lika vackert väder som igår men det blir ändå en fin dag. Jag shoppade loss på Bauhaus och Blomsterlandet igår. Jag har nog aldrig handlat så mycket blommor på en gång i hela mitt liv, det var to.m så tjejen i kassan på Blomsterlandet höjde på ögonbrynet *s*, men det var roligt och jag har verkligen frossat :)))

Idag kommer fam K hit i eftermiddag, det blir säkert trevligt. Jag ska försöka att få iordning på huset innan de kommer, just nu ligger jag hopplöst efter med allt som behöver göras men jag tror ändå att det får snabbt att fixa till inomhus. Det är mer jobb utomhus. Det får jag ta efter hand istället. Jag funderar på att bjuda på helgrillad fläskfile, klyftpotatis och sallad men har inte riktigt bestämt mig ännu, men det lutar åt det i alla fall.

Jag har haft en rätt hektisk vecka på jobbet, mycket att göra och massor med möten. Jag jobbade länge i fredags och det var tur för jag fick undan massor som låg och väntade. Min dator fick bluescreen på eftermiddagen och troligtvis går den inte att rädda men som tur var fick jag låna en annan dator. På måndag kommer servicekillarna för att fixa min dator, funkar inte det får jag beställa en ny ;). Vi får väl se...

Igår hade vi gårdsstädning i vårt område i ett par timmar på förmiddagen. Det är då alla (kanske lite överdrivet) går man ur huse och hjälps åt att fixa till vårt område. Jag räfsade och krattade och sopade och slängde. Efter ett par timmars gemensamt slit blev det riktigt fint. Vi avslutade städningen traditionsensligt med ärtsoppa och punsch. Det ÄR gott med varm punsch!! Speciellt på hösten, men det var inte helt fel igår heller *S*.

Nu ska jag ta ett litet bad, sen väntar både städning och plantering.

Ha en bra.

Kram Susie

Inga kommentarer: