02 september 2009

Hösten

Det märks att vardagen är här igen och att semestern är slut. Alla aktiviteter har inte riktigt börjat men vi är snart igång med allt. Williams fotboll är igång, Samuels scouter och Cassandras ridning. Min målning startar v. 39. Jag och Peter gick en bridge-kurs förra våren och det var jättekul. Förhoppningsvis kommer vi att kunna spela lite tävlingar nu under hösten. Vår bridgeklubb har tävlingar för nybörjare på onsdagar och jag hoppas att vi kan komma iväg nån onsdag då och då. Annars är allt som vanligt.... Massor att göra och alldeles för lite tid :)) Jag har kommit in på en fotokurs på universitet och så ska jag slutföra min kurs i digital bildbehandling.

Vi har börjat fundera på att bygga om vår altan men vi vet inte riktigt hur ännu. Det ska vara ett rätt stort trädäck med tak över och ordentlig belysning. Vi kommer att försöka att göra det mesta av arbetet själva men sen så får vi dit elektriker för att dra elen. Vi får nog bygga ett nytt växthus också i samband med det för i vårt befintliga har de gamla gummihållarna lösts upp och rutorna rasar ner, och det är inte bra i ett växthus *s*.

Till helgen ska jag jobba på lördag, Samuel ska på två kalas och William spelar match. Svenne ska hämta Cassandras gamla möbler och köra hem till sig och det kan ju vara skönt att få in bilen i garaget i vinter :)))

Ha det så bra
Kram
/S.

1 kommentar:

Karin sa...

Så roligt med dina fotokurser!
Lycka till med plåtandet!
Kram Karin