08 september 2006

Konferens

Nu har "konferens-säsongen" börjat för min del! Jag har precis kommit hem från den första, en två-dagars, som vi tillbringade i Falkenberg. Vi, dvs 9 personer skulle ha en planeringskonferens inför 2007. Vi skulle prata budget, styrkort, utbildningar och organisation. I en sådan samling pratglada människor var det ganska självklart att vi knappast skulle hinna allt men jag tycker nog att vi kom en bra bit på väg i alla fall.

Vi kom fram till Falkenberg vid halv-tio och började med macka och kaffe innan vi drog igång. Vi pratade budget och planerade och funderade över vad som händer nästa år. Vi hade konferensen på "Hotell Strandbaden" och jag tyckte nog att hotellet var lite sisådär... Konferensdelen var toppen men rummen var lite sjaviga. Jag är nog rätt petig, men jag vill ha det rent omkring mig...

Utsikten från konferensrummet var toppen:


Vi hade härligt väder och på eftermiddagen gick vi på en promenad bland sanddynerna:

Sedan tittade vi runt på de underbara husen vid Skrea Strand... Det vore en dröm att få äga en liten stuga där, precis vid havet...

Efter det var det dags för lite team-building. Vi blev indelade i två lag och lekte roliga lekar i en timme. Mitt lag förlorade medan Peters var vann...Det var surt :(( Men vi hade kul ändå *s*. Kvällen ägnade vi åt middag, lamm *mumsigt* och sedan satt vi och pratade och drack till långt in på småtimmarna. Imorse var det tidigt uppstigning och så bar det iväg på studiebesök till Hallandstrafiken för att kolla deras beställningscentral. Det var ett väldigt bra studiebesök och vi fick med oss massa matnyttigt. Efter lunch packade vi ihop oss och åkte till gamla delen av Falkenberg och kikade runt lite. Det är verkligen en mysig stad. Vi var hemma i stan igen vid 15.30, ganska trötta efter två intensiva dagar. Som avslutning ska jag visa en härlig bild från min dessert i går kväll:

1 kommentar:

Milla sa...

Det lät som en både trevlig och nyttig konferens! Falkenberg är mysigt, jag har bott på Stadshotellet mitt i stan en gång, det var mysigt och "anrikt" men en koltrast i en stolpe utanför höll mig vaken en stor del av natten....
Läste i somras om att stugor på Skrea Strand säljs till löjligt ofantliga summor, VILKA köper dem?!!