06 maj 2007

Inga blommor

Det blev ingen trädgårdsmässa för oss... I höjd med Preem i Lerum började älskade sambon att må illa så vi vände och åkte hem igen. Jag vet inte om det vet något tillfälligt, kanske tillfällig blomsterallergi (hmmm) men jag kände mig också lite lätt illamående. Som tur var gick det snabbt över. Vi åt en lätt lunch, italiensk tomatsoppa med soltorkade tomater och sedan tillbringade vi eftermiddagen framför tv:n. Vi tittade på ERAGON och jag hade nog väldigt lågt ställda förväntingar på den, jag har läst massor med negativa recensioner men jag måste säga att jag blev otroligt postivit överraskad, den var ju bra! En underbar fantasy-historia, och jag gillar sådana, så jag kände mig så där lite pirrigt glad efteråt, precis som det ska vara när man har sett en riktigt, rikigt bra film.

Jag vill uppmana alla att titta på mina youtube-länkar i menyn till höger, för där finns nämligen 4 st fanvids på TUDORS, en serie som jag har oerhört högt ställda förväntingar på. Jag har 6 avsnitt som bara ligger och väntar på att jag ska få lite tid över. Och eftersom jag är mer än lovligt besatt av Henrik VIII så ser jag verkligen fram emot det... Peter var inte alls postitiv till att döpa Samuel till Harry vilket jag beklagar :))

Familjen K har varit här och grillat ikväll, Vi har haft jättetrevligt och nu ska jag försöka knåpa ihop en mailmall och sedan är det lägdags för min del. Jag har en hektisk arbetsvecka framför mig, Peter ska till Norrköping tisdag-onsdag, så jag får pussla lite för att få ihop allt.

Sov sött...

Inga kommentarer: