21 mars 2008

Långfredag

Nu är vi äntligen på plats hos mamma och Josef. Utanför fönstret yr snön omkring. Vintern kom hit lika plötsligt som den kom till oss i Sverige. I trädgården hade tulpanerna nästan kommit upp helt och överallt fanns det vårteckan som nu är helt insnöade. Tråkigt... Vi får se hur långt våren kommer när allt väl töar bort.

Vi ska iväg till hotell längs kusten för ett traditionellt påskfirande. Jag har ingen riktig koll på hur det går till här mer att man målar ägg och sedan åker man häst och vagn till kyrkan för att välsigna mat. Vi ska åka släde, det ska bli kul. Nackdelen är att vi inte har särskilt mycket vinterkläder med oss. Vi får stanna till någonstans på väg till hotellet och handla lite. Om det nu finns, för alla affärer har börjat för fullt med vårutbudet. Sedan är det en konstig dag på måndag, men den går ut på att alla kastar vatten på varandra :)) Det gäller att ha ett eller flera torra ombyten med sig :))

Jag var och fixade mina naglar idag och hos frissan igår. Besöket hos frissan tog 3 timmar och det tog 4 timmar hos manikyristen idag. Jag blev jättenöjd med båda. Dock var det länge sedan jag hade långa naglar så det känns lite ovant :) Men naglarna är jätteläckra i alla fall. Jag är nöjd :)

Nu har vi packat våra väskor och snart åker vi.

GLAD PÅSK

/Susie

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Oj vad kul att få fixa sig :) Glad Påsk! Kram / Maria