04 juli 2008

After work

Igår var jag på after work med ett par arbetskompisar. Vi var på El Corazon på Avenyn.
Vi var 9 personer och från början hade vi tänk att vi skulle sitta på deras uteservering men det var fullt så vi fick sitta inomhus istället. Det var faktiskt rätt skönt, för igår var det hett ute. Närmare 30 grader. Det gassade i solen och det var inte alls dumt att sitta inomhus där det var riktigt svalt och skönt. Det var massor med folk på avenyn, Partille Cup pågår, så det var fullt precis överallt.


Det tog rätt lång tid innan vi fick någon uppmärksamhet, menyerna fick vi med en gång men sedan var det svårt att fånga servitrisens uppmärksamhet. Efter en lång stund tog hon vår beställning på dryck och sedan dröjde det säkert en halvtimme innan hon tog vår matbeställning. När maten kom hade vi fått ett par rätter fel och vi sa till servitrisen att vi struntar i det bara hon korrigerade det på notan, just då var vi så hungriga så bara tanken på att vänta ytterligare kädnes som en utopi. Jag och Peter delade på 6 små rätter. Vi hade tagit in kycklingfile i hickorysås (en tredjedels kycklingfilé delad på mitten som låg och badade i en barbequesås), rätt ok men ingen höjdare. Köttbullar i tomatsås (3 köttbullar av den mindre varianten), scampi (två (!!) små ynkligare räkor indränkta i olja, det var verkligen ynkligt), vitlöksbröd med aioli (det enda jag faktiskt var nöjd med) och marinerade champinjoner. Vi fick så fruktansvärt lite mat att det nästan var pinsamt. Det kändes som att peta i en förrätt och jag var nästan hungrigare efter maten än innan. De kom aldrig och tog upp någon beställning på efterätt eller frågade om vi ville beställa mer att dricka. Sedan fick vi vänta oerhört länge på notan och när den kom var den såklart fel, det tog säkert 10 minuter innan det kom en servitör och rättade det. Han fixade det utan knot och det var väl det enda som var positivt med restaurangens service.


Men, förrutom att det var halvdålig mat och dålig service så hade vi jättetrevligt tillsammans. Det var mysigt att sitta och prata och dricka vin och umgås. Det gör jag gärna igen, men på ett bättre ställe nästa gång!

1 kommentar:

annalang sa...

Hej!
Åhh, jag går också dit ibland och servicen är ingen höjdare - känner igen väntetiderna du beskriver!
Men fisksoppan med vitlöksbröd är UNDERBAR ifall du inte prövat den. Tydligen är deras pizzor också något särskilt, mina vänner har en favvo med parmaskinka på.
Men soppan, som sagt, faktiskt värd att vänta på ;-)

Jag vet precis var bär-området ligger! Högt och vackert. Vi har kikat på hus där någon gång före det var aktuellt för oss att flytta. Där får man verkligen mycket hus för pengarna.
Trivs ni i Floda? Det känns som en riktig idyll, tycker jag. Vårt område ligger också högt, så våra söner ser fram emot att glida ned till tåget snabbt, på cykel :-)
Ha en trevlig helg!