15 maj 2009

Hänvisas fram och tillbaka

Jag har köpt in ett utbildnigspaket till personalen på mitt jobb. Tanken är att vi ska höja den allmänna baskunskapen bland medarbetarna. Det är inga problem så långt. Problemen började igår när vi skulle försöka distribuera programmet till medarbetarna. Det skulle helt enkelt skjutas till medarbetarnas skrivbord och att de med ett klick sedan kunde nå programmet. Nu har det visat sig att det är "helt omöjligt" av vissa "politiska orsaker" som är för invecklade att förklara här, men jag kan säga så långt att det bara är tramsigt. Jag har tillbringat halva eftermiddagen i telefon med försäljare och supportorganisation och jag blir slussad än till den ene och än till den andra utan att någon kan komma tillrätta med mitt problem. Det känns som om jag ska bli galen. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att lösa ett såpass enkelt problem. För saken är den, det är enkelt att lösa. Allt är förberett och pakterat men trots detta löser man inte problemet. Nu verkar det som om vi kommer att få en webbbaserad lösning istället som innebär att vi kommer att behöva logga in istället, men efter den här eftermiddagen känns det trots allt som en rätt överkomlig lösning... Man kan bli galen för mindre...

Inga kommentarer: