20 maj 2009

Hemma



Idag är jag hemma och vabbar med min yngste son Samuel. Det tillhör inte vanligheterna att han är sjuk men han mådde inte bra idag. Så han och jag är hemma idag. Det är mysigt att tillbringa tid ihop, bara jag och han. Det är egentligen märkligt vad lite tid man tillbringar tillsammans. Jag funderar mycket på det där. Hur mycket - eller rättare sagt - hur lite tid är man tillsammans med barnen. Inte för att jag har dåligt samvete, för det har jag inte. Jag lägger i stort sett all min lediga tid på familjen men jag undrar hur det hade varit om jag hade varit hemma med barnen på heltid? Hade de blivit annorlunda? Hade jag blivit annorlunda? Ja, förmodligen, men det är inte säkert att saker hade blivit vare sig bättre eller sämre. Bara annorlunda.

Nu har jag en 4-dagars ledighet framför mig - det ska bli så skönt att få vila lite. På fredag kommer Neda hit och på lördag ska vi först på 4-års kalas och sedan på 40-års kalas. Det ska bli kul med båda delarna.

Just nu läser jag en bok av Anne B Ragde, vila på gröna ängar. Den ska vara avslutande i trilogin men i mitt tycke känns serien inte helt avslutad. Jag vet inte vad jag saknar, men jag vill ha mer. Jag är precis i slutet och det känns inte riktigt som jag vill ha det *s*. Så jag är nog lite besviken men egentligen har jag inget att vara besviken över för boken- ja, hela bokserien - är underbar. Men jag vet, jag hade velat ha ett annat slut ...

1 kommentar:

Karin sa...

Det där med reflektionen av tid med barnen var intressant. Tänk på att det är kvalite istället för kvantite som gäller!
Ha en mysig helg!
Kram Karin (Rubin)