25 april 2006

Ingen mässa

I lördags morse ringde telefonen kl 6.00. Det var mamma som berättade att A:s bil hade gått sönder i Båstad och hon undrade om jag eller Peter kunde åka och hämta honom...Mindre kul, och eftersom Peter har drabbats av värsta tandvärken så föll det på min lott att sätta mig bakom ratten och köra iväg till Båstad. Kl 7.20 åkte jag ut från vår parkering och det tog mig ungefär 2 timmar till Båstad. Där stod A vid vägen och han var märkbart lättad när jag kom. Vi åkte till Ullared på vägen hem, alltid lika kul :)) Där var massor med folk, men det gick rätt smidigt ändå. Det märks att man är van Ullredsshoppare *s*, jag navigerade smidigt mellan alla människor. Jag köpte massor med nyttigheter, dock nästan inga kläder alls. C fick en ny tröja och W och S varsinn t-shirt, Peter ett par t-shirtar och strumpor/kalsonger och jag ett nattlinne men i övrigt var det bara nyttoprylar som rengöringsmedel, tandkräm mm.

Vi var tillbaka i Floda (hjälp..jag skrev faktiskt Göteborg först *s*) kl 14.00 och då var hela grannskapet ute och hade gemensam städning av garageplanen, lekplatsen och den gemensamma lokalen och alla gemensamma utrymmen, Peter var med och borstade för fullt. Han var helt fullproppad av värktabletter och han hade svårt att röra sig men han kämpade på tappert :) På kvällen hade hans värk ökat ytterligare och han bara låg och kved. Han har fått en inflammation bakom en rotfyllning och för två år sedan fyllde han igen två kanaler, men tydligen har man två kanaler till och det är i dessa som han har fått en inflammation. Ajajaj. Ingen av oss hade nån särskild ork på kvällen så det blev pizza till middag.

I söndags skulle vi gå på Trädgårdsmässa på Tjolöholms slott men först stannade vi till på Freeport och Nike-butiken för att köpa nya skor till killarna. Ett antal hundralappar fattigare åkte vi vidare till Trädgårdsmässan, men där skulle de ha närmare 400 kr för att släppa in oss (hela familjen) så vi backade ur och åkte till Bauhaus och handlade el-prylar istället. Vi lagade cevapcicce till middag och William njöt, för det är verkligen hans älsklingsrätt!!

Igår hade jag ingen bra dag, jag satt uppbokad i en massa möten hela dagen och jag var alldeles febrig och frossig med huvudvärk på kvällen. Peter lagade middag, pannkakor, det var jättegott. Jag tror han gör världens godaste pannkakor :))

Jag gick och la mig tidigt och somnade snabbt....

1 kommentar:

mintid sa...

Hoppas tanden mår bättre på sambon :)...
Det var fasligt dyrt för en mässa...vill dom inte att folk ska ha råd att handla!??
Kram