16 april 2006

Tjejsnack v. 15

Påskpynt:

1. Målar ni ägg hemma hos er till påsk?
Vissa år målar vi ägg, men i år blev det ingenting pga renovering/flytt. Killarna var hos min mamma och målade ägg.

2. Äter du mer ägg än vanligt till påsk?
Ja, oftast men inte hittills i år.

3. Går du i kyrkan i påskhelgen?
Eftersom jag är katolik, dock inte särskilt aktivt kyrkgående eller troende, så har det hänt att jag har varit i kyrkan under påskhelgen, men mamma var aldrig särskilt religiös.

4. Äter du lamm till påsk?
Om det serveras :))

5. Vad betyder påsken för dig, en religiös högtid eller en mysig inledning på våren?
Absolut en religiös högtid, katolikenernas superduper helg framför alla andra, men jag är inte så påskig av mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

En liten påhälsning och ett stort HEJ -oss "bloggare" emellan

& fortsatt skön Påskhelg!

..:: Kram Jenny ::..