17 april 2006

Påskledig

Nu är min ledighet snart över och jag har inte hunnit en bråkdel av allt jag skulle hinna :(( Men det har varit skönt att vara ledig i alla fall. Imorgon ska jag till jobbet igen.

Pojkarna börjar sin skola imorgon och jag är jättenervös för deras skull. Samuel fann sig direkt när vi var där på besök i förra veckan medan William var mer avvaktande och nervös. W tittade runt försiktigt och Samuel sprang omkring och busade som om det var ett ammalt, känt ställe. Jag hoppas att de hittar kompisar snart!! Samuel har börjat leka med en liten i kille som bor i vårt område men William har inte hittat någon kompis ännu. Slutar man sig någonsin oroa sig för sina barn? jag tror inte det?? Cassandra ska ju börja gymnasiet till hösten (helt ofattbart!!) och det är också nervöst och pirrigt!! Min tjej börjar bli stor! När jag var på konferens i Örebro för ett par dagar (veckor...? Hjälp vad tiden går...) så höll den f.d hjärnkirurgen Nils Simonsson en föreläsning om hur ens inställning till livet påverkade hur man mådde och han kom in på hur man alltid oroar sig för sina barn. Han berättade om en gammal patient, en kvinna i 90-års ålderna som han tyckte såg ovanligt glad ut en dag, lättat berättade att nu hade hon äntligen fått in alla sina pojkar på ålderdomshemmet :))

På påskafton var vi på middag hos Lotta. Hon hade lagat en jättegod parmesamkyckling som är hela familjens favorit (utom Samuel som höll sig till pasta med ketchup). Vi hade jättemysigt och det var skönt att komma hemifrån och allt pysslande en stund. Igår var vi på påskmiddag hos mamma. Hon hade dukat upp ett fantastiskt påskbord med massor av god mat. Efter maten satt jag, Aleksandra (min moster) och Nanda (min kusins fru) och trädde halsband och gjorde smycken. Värsta pysselverksant *s*. Mormor hade fått i sig en liten snaps och satt och hojtade om uppmärksamhet borta sitt hörn och krävde att få välja smycken först!! Det måste ha sett rätt galet ut :)) Min kusin som har flyttat upp till Stockholm och börjat jobba i reklambrancshen var hemma och hälsade på och det var kul att träffa honom. Han hade trendig frisyr och trendiga klädera :)) Storstan sätter sina spår ;o)

Idag ska jag köra in W till stan så att han kan leka med en kompis och Peter ska hjälpa T att ta upp gamla stenplattor i deras gång, imorgon kommer plattlggaren och de gamla plattorna måste bort. Neda kommer hit på middag ikcäll och hon har med sig gnocchi *mums*.

Ha en trevlig påsk och njut av våren, om den har kommit till er :)

Inga kommentarer: