18 april 2007

Pollen

Nu är det vår i luften...Det tydligaste tecknet för min del förstås är att min allergi är i full blomnig. Jag är björkpollenallergisk och jag måste säga att det är jävligt jobbigt att andas idag. Jag har ringt min vårdcentral och de skulle ringa tillbaka i eftermiddag. Jag hoppas att jag får ett recept på något som underlättar min andnig lite.


Usch...

http://www.pollenrapport.com/

Sä här står det:

"Söndagen var den dag då björkblomningen till viss del kom i gång i landets södra halva, något tidigare än vad som är vanligt. Det är främst björkar i skyddade lägen som nu släpper sina pollen. Vid de flesta stationer nådde halterna precis över gränsen till höga nivåer, i Göteborg noterades dock mycket höga halter. Sommarvärmen ger nu med sig men trots det är risken för höga halter av björkpollen stor i hela Götaland och södra Svealand. I ett bälte norr därom är risken förhöjd, likaså på Sydsvenska höglandet där blomningen inte kommit lika långt."

Inte undra på att jag mår som jag mår....

1 kommentar:

netha sa...

Hoppas verkligen du har fått hjälp för det är jobbigt att inte kunna andas ordentligt.
Krya på dig.
kramis