14 april 2007

Underbart

Vilken morgon....Somliga mornar borde få gå till historien som alldeles perfekta....Den började precis som en helt vanlig morgon. Jag vaknade, ruskade lite på Peter om att han borde kolla så att Wille varit uppe och kissat (olyckor händer så lätt) och tassade själv upp efter en liten stund och passade på att ordna morgonbestyren i alla hast. Istället för att slappa vid datorn, läsa mail och göra mailmallar kröp jag ner tillbaka hos sambon och väckte honom försiktigare den här gången. Jag hade en förhoppning om att han kanske skulle orka massera mig lite, min ländrygg har varit alldeles perfekt sedan massagen för en vecka sedan men jag imorse hade jag lite otäcka känningar som jag ville råda bot på. Sagt och gjort...P vaknade lätt och han var inte alldeles ovillig att ge mig en massage... För ett tag sedan köpte jag massageoljor i olika dofter och det passade ju bra nu. Efter en stund låg det en tung svartvinbärdoft över hela sovrummet, men ingen av oss klagade :) Efter massagen tog jag en lång skön dusch, ägnade mig åt både hårnpackningar och fotvård. Nu gör killarna i familjen frukost och det känns helt sjukt skönt att vakna på det här sättet. Lugnt, lojt och skönt. Det är underbar att få slippa väckorklockor som ringer och som påminner om den bistra vardagen.

Idag kommer en arbetskompis med fru hit på middag. De har aldrig varit här tidigare, och jag har aldrig träffat henne men han är jättetrevlig så jag antar att hans fru är det med. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska bjuda på ännu men jag är lite sugen på att grilla. Nåt grillat kött, kanske kryddiga cevapicce (som jag älskar), nån god potatis, kanske rostade potatishalvor, tzatziki och sallad... Visst låter det gott? Eller kanske marinerade kycklingfiléer istället? Hmmm... bäst jag fokuserar på min morgongröt, fiberhavre med solrosfrön, innan jag börjar fantisera om dagens middag.


Jag tänkte hinna ut en sväng till IKEA på förmiddagen och köpa ett par stora blomkrukor, jag kanske stannar till en sväng på Blomsterlandet eller Plantagen och köper med mig lite blommor hem. Jag ser att jag missade deras pelargonutställning och det var ju synd. Jag älskar pelargoner, skulle kunna ha hur många som helst.


Solen skiner idag, och det kommer att bli en underbar dag...Vi hörs...

Inga kommentarer: