02 februari 2008

Det blåser

Nu gäller det verkligen att hålla i hatten för oj vad det har blåst i natt. Hela huset har knakat och brakat. Det känns som hela huset har varit på väg att blåsa sönder stundtals... Jag vaknade mer än lovligt tidigt i morse. Jag somnade snabbt igår kväll, var förmodligen helt utmattad efter en lång och ansträngade vecka. Jag hade en helt sjukt jobbig dag på jobbet i går. Från det ena mötet till det andra, mycket liviliga diskussioner och mycket funderingar. Jag lovar, det tar på krafterna.

Vi lagade mat tillsammans nästan hela familjen, (Cassandra har pappahelg så hon var inte hemma) vi gjorde cevapccice med klyftpotatis, morot och palsternacka, vit sås, fårost och sallad. Det var mycket mumsigt.... Samuel var inte så pigg på cevapperna så han fick prinskorv och klyftpotatis. Potatisen åt han under mycket stora protester och efter att ha dränkt den i vit sås. När han började doppa gurkan i ketchup kände jag att min gräns var nådd. Jag brukar tillåta ganska konstiga kominationer men kombinationen gurka med ketchup kändes inte helt självklar....

Stora tv:n är på lagning så jag, Peter Samuel & Wille knödde ihop oss i vår säng i sovrummet för att titta på Let's Dance tillsammans. Samuel däckade först, han somnade precis innan Rickard fick sina 4 tior (vilken enorm dans förresten, både min och Willes favorit *wow*) och jag lyckades hålla ut ända till klockan 22.20.

Min kursbok om Photoshop CS 3 (jag läser digital bildbehandling den här terminen på högskolan i Jönköping på distans, kvartfart) damp ner i brevlådan tidigare idag och jag låg och bläddrade i den till och från under kvällen.

Vi började se på HJÄLP igår men den lyckades inte fånga mig alls den här säsongen, förra gången det gick så tyckte jag att det var sjukt roligt de första 3-4 avsnitten men att det sedan tappade i fart. Avsnitten kändes som upprepningar på varandra. Den här säsongen tyckte jag inte om det från början utan stängde av efter en kvart.

Vi började titta på "Guldkompassen" men den stora tröttheten satte in och jag somnade :). Jag tänkte titta vidare på den idag för den verkade lovande. Jag har läst boken och jag upptäckte direkt att filmen inte var särskilt trogen mot boken.





Idag ska vi ha en lugn dag, vi ska rensa lite förråd och lägga ut lite saker på Tradera. Det behövs verkligen för vi har en massa saker som kan komma till bättre nytta för någon annan.

I torsdags var jag såg utställningen om hemlösa på Stadsmuseet. Den rekommenderar jag verkligen, utställningen var inte särskilt stor men filmerna var oerhört intressanta. Man inser att det inte krävs särskilt mycket i livet som ska hända för att allt skall ställas upp och ner, en livskris, ett dödsfall, en sjukdom, ett par obetalda räkningar kan vara det utlösande på en totalt nedåtgående spiral.

Nu ska jag gå ner och fixa lite te, vi hörs senare!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara önska dig lycka till på kursen. Men det vet jag att du klarar perfekt :)) Har precis läst den också och skickade in sista uppgifterna för ett par veckor sedan..Som en van PSP användare var det kul att jobba med PS.

Kram Marica