16 februari 2008

Godmorgon

Idag har jag lyckats ta mig upp utan ett värkande huvud som känns som om det är för litet för skinnet. Underbart.... Jag har fortfarande lite tryck över högra ögat och kinden men jag hoppas att det ger med sig snart. Igår sov jag i stort hela dagen, jag försökte göra ett par uppgifter till skolan men det gick inte särskilt bra. Jonathan kom och hämtade killarna vid halv två-tiden och de åkte först till Delsjön och sedan till Universeum. William hade med sig kameran och han hade med sig ett flera läckra bilder på olika fiskar, apor och ormar hem. Jag blev faktiskt lite sugen på att göra ett besök där. Varje gång vi har varit på väg dit så har det kommit något annat i vägen. Flera gånger har vi stått utanför och fått vända för att det har varit stängt.

Idag kommer Lotta hit. Vi ska fira hennes födelsedag. Jag ska laga en god middag och så ska vi förhoppningsvis dricka lite vin och surra hela natten :)) Det är klart att vi ska se på melodifestivalen också. Jag har ett litet dilemma. Jag gillar Andreas Johnson men avskyr Carola... Hur ska detta gå?? Jag får väl heja på Ola istället :)) Jag är inte särskilt förtjust i Sanna Nielsen heller.... Vilka problem va??

Jag köpte ett medlemsskap på www.clipart.com igår. 20 dollar för en vecka... Det stod att det kostade 16 dollar men inom EU fick man betala VATpå 4 dollar också... Det är rätt saftig. Jag får se om jag har nån nytta av det. Jag tänkte nämligen börja göra egna kit till min digiscrap och då är det inte fel att ha lite royaltyfri clipart att utgå ifrån. Jag börjar med en vecka och ser vart det leder. Dock fanns där en massa fonter också som jag nu kan använda kommersiellt och det gäller bara att plocka ner så mycket som möjligt under den kommande veckan. Little Dreamer Design har en tävling där vinnaren blir utvald att sälja i deras butik + att man får lära sig en massa och jag tänkte att jag skulle försöka mig på att delta i den. Jag är svag för såna saker :))


Nu ska jag väcka Peter och se om jag kan få lite mat i magen....

Inga kommentarer: