13 april 2008

Efter kaos kommer lugn?

Det har varit en sån där kaotisk helg, eller rättare sagt, ett par kaotiska dagar. I torsdags kom mamma och Josef hit och de har bott på vår soffa i tre nätter. De och lilla hunden Zuza. Deras underbara dobbermantik. Hon är en pärla bland hundar, ett milt sinne och en stor kropp :) Vi har haft det jättemysigt tillsammans med fullt upp. Peter åkte till Köpenhamn i fredags eftermddags så jag har varit "ensam" om allt. Igår var halva släkten här på kalas och min bror hade med sig en ny flickvän som han presenterade för oss alla. Det var mysigt att träffa alla men eftersom alla är ganska högljudda och gapiga så var stämningen och ljudet högt :))

Igår var jag och mamma på loppis, vi fyndade en massa glas som hon ska ha till sin glasmålningskurs i början på juni och jag köpte också ett par stycken att måla på. Jag ska sätta mig med Samuel en stund och måla idag. Jag och Neda och Wille målade glasvaser häromdagen och då ville inte Samuel vara med, men nu har han ångrat sig och vill måla.

Mamma och Josef åker hem idag, det är alltid tomt när de har åkt. Vi kommer inte att träffas förrän i juli igen och det är synd. Men vi hörs ofta via MSN och det är ett smidigt sätt att hålla kontakten. Peter kommer hem ikväll, jag ska hämta honom vid bussen på NE-platsen, jag vet inte riktigt när bussen kommer in men hör av sig under dagen.

Nu ska jag duscha!

/Kram S

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Förstår att du komemr sakna dem! Vill du rösta på min blogg? Gå hit: http://sicastyle.blogg.se/1208168652_tvling_mot_rets_blogg.html Kram / Maria