23 april 2008

Pollen

Idag är det tungt att andas. Det började i förrigår, och sedan dess har jag haft det jobbigt. Jag har börjat med min allergimedicin och idag ringde jag vårdcentralen för att få lite påfyllning både för mig och Samuel. Han får samma medicin som jag fast i flytande form. Det hade ju varit enklast om vi både hade samma tablett. Som alltid den här tiden på våren längtar jag enormt efter sommaren, låt våren vara över snabbt som ögat och låt sommaren komma.... Mao ge mig ren luft :) Varken Wille eller Cassandra är allergiska mot pollenoch det är jätteskönt. Däremot är de båda känsliga mot myggbett och får världens blaffigaste utslag så snart en liten mygga får för sig att sätta tänderna i dom.

Peter är på konferens, förra veckan var han på Lundsbrunn och idag är han på Lingatan (underligt namn på ett konferenscenter). Det är en lunch-till-lunch så han kommer hem imorgon igen så det blir inte så långvarigt. Han är där med sin nya grupp på jobbet och jag tror att han börjar komma in i det rätt bra nu.


Snart ska killarna iväg och träna karate, jag fick precis laga Willes relativt nyinköpta dräkt. Ett band ha gått av och jag funderar lite vagt åt att reklammera den, men ska jag vara ärlig så tror jag att jag struntar i det. Alldeles för mycket jobb och det går snabbare att laga än att köra in med dräkten till stan och byta den och sen hem...


Wille skalar potatis och Samuel dukar. De är duktiga mina killar! Jag ska göra potatismos och korv idag.


Nu ska jag se till att fixa middagsmaten och sedan ska jag njuta av kvällssolen på altanen med en god bok i famnen :)


4 dagar kvar till nästa EFIT som är den 27 april.


Livet är skönt trots polleneländet...


Inga kommentarer: