12 november 2008

Fest och vardag


Vi hade jättetrevligt på festen (och gårdsstädningen) i lördags. Vi tillbringade hela förmiddagen med att städa ur föreningens stuga. Vi skurade och fejade och satte upp gardiner som hade hamnat på svaj och slängde ut en massa skräp som samlats på hög. Det blev ett jättebra resultat och vår lokal blev skinande ren. Vi var iväg och hämtade mat till kvällen och föreberedde hela eftermiddagen. Jag åkte iväg en snabb sväng till Alingsås för att köpa en fars dags-present till Peter och för att se om jag kunde hitta någon rolig top till mig. Jag hittade inga kläder jag gillade men till Peter köpte jag en bok som han hade önskat sig.


På kvällen åt vi god mat, vi hade beställt mat från en cateringfirma och menyn bestod av:


Rökt kalkonbröst, pastasallad, parmaskinka, örtkryddad kycklingfilé, coctailtomater, gurka, oliver, färskostfyllda chilifrukter, jordgubbar, ananas och druvor. Bröd och smör.

Det blev ganska sent, jag tror klockan var närmare två på natten innan jag somnade. Trots det vaknade jag jättetidigt i söndags. Redan kl 05.00 vaknade jag till och sedan låg jag och vände och vred mig och var halvvaken fram till 08.00 när jag till sist gick upp.

Vi var bjudna på kalas hem till Neda på eftermiddagen och innan dess var jag tvungen att åka och köpa en present till henne. Eftersom hon är en stor orkidéfantast var valet av present ganska enkelt. Jag hittade en jättefin Cambria som gick följa med hem till Neda. Vi blev bjudna på god mat och hade en mysig kväll tillsammans.





Inga kommentarer: