02 december 2008

Ny krash - ny dator

Igår kväll hände samma sak med min dator som för ett par veckor sedan. Den totaldog... Det gick inte att starta om, det gick inte att reparera. Efter samtal med supporten och en del felsökning kunde vi konstatera att det är något fel på hårddisken. Igen... Jag blir så trött!! Så nu får vi lämna in den igen och jag antar att allt jag hade på den är borta med vinden. Det är jobbigt att det inte fungerar. Jag har hunnit ta back-up på en del men långt ifrån allt. Som TUR var så sparar jag varken foton eller bilder på min c:-disk så de finns i tryggt förvar och många av mina dokument har jag men det är ändå en del som fattas.

Så jag har köpt en ny dator, den kommer att leveras inom tre dagar och jag hoppas att den kommer att fungera som den ska. När min nuvarande är reparerad kommer yngste sonen att få den som speldator. Den har ett bra grafikkort och mycket minne så han kommer att stor nytta av den (så längde den inte kraschar igen).

MEN det ska bli kul med en ny dator!! Det ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer: