18 december 2008

Två dagar kvar

Jag kom upp ganska enkelt idag, jag kände mig rätt pigg och utvilad när jag vaknade, men sen vet jag inte vad som hände. Det var kanske mitt morgonbad som gjorde det, för just nu känner jag mig som en klubbad säl. Jag har hällt upp mitt kaffe, hällt i vispad mjölk och pudrat över med lite kanel. Det brukar hjälpa för att öka välbefinnandet, men idag är jag bara trött. Men det är väl så att min ledighet hägrar alldeles för mycket. Jag ska vara ledig i tre veckor så när som på två dagar (23-30/12) och jag längtar något enormt efter det!!

Det märks på barnen att de behöver ha ledigt också, de är trötta efter en lång termin. Jag vet att det inte brukar gå så många dagar in på lovet förrän de är fulla av en rastlös energi som tar sig i uttryck i de mest besynnerliga lekar. Men helt klart är, vi är alla trötta och den här julledigheten kommer att göra oss gott.

Jag funderar på att åka en sväng (optimisten) till Ullared på söndag. Men jag vet faktiskt inte helt ärligt om jag behöver, jag börjar känna mig ganska klar med julhandlingen och är det alldeles för mycket folk får jag krupp, så nödvändigt känns det inte. Peter fyller år på måndag och jag tror inte att han är så pigg på att åka dit på sin födelsedag i alla fall... Jag får fundera lite på det där.

Nu ska jag göra mig iordning för dagens arbete. Idag blir det rådgivning på förmiddagen och sedan förberedelser inför morgondagens omvärldsbevakningsdag. Efter det är jag härligt ledig!

ha en bra dag!

kram Susie

Inga kommentarer: