27 oktober 2006

Blåsigt värre

I tidningarna har det målat upp en bild av den värsta stormen sedan Gudrun. Själv är jag född mitt i en annan storm...Den berämda höststormen -69. När jag var liten fick jag alltid höra talas om den hemska stormen jag föddes mitt i. Mamma kunde inte komma iväg till BB, pappa kunde inte hälsa inte på och inte heller och vänner eller släktingar. Tak blåste av och trän blåste omkull och spärrade vägar. Gudrun fällde tre gånger mer skog än stormen 1969 som tidigare ansetts ha orsakat störst skogsskada i modern tid.

Hos oss har dagens storm inte orsakat särskilt mycket ännu. Det blåster kraftig men det regnar inte men vi får väl se hur det artar sig under kvällen. Mina altanmöbler i trä hade klarat sig bra medan de i alluminium och plast/glas hade åkte omkring lite på trädäcket.

Vi får väl se hur det blir ikväll/natt. Jag ska försöka hämta upp killarna tidigt efter jobbet idag. Cassandra har åkte till Falkenberg för att hälsa på en kompis och vi andra ska bara ta det lugnt i helgen. Titta på massor av film och bara mysa :)

Inga kommentarer: