08 oktober 2006

Söndagsrapport

Inte blev helgen så lugn som vi hade tänkt inte *s*. I fredags stannade vi över en stund på jobbet och arbetade med budgeten. Ingen av oss var på matlagningshumör så det blev McD-middag, onyttigt men fy *** vad gott *s*...

Sedan tog vi det lugnt, låg och slöade framför tv:n. Vi tittade lite på House och jag passade på att titta ikapp på Anna Pihl från i måndags! Vilken bra serie det är! Jag gillar danska serier! Men House är också bra, men jag tycker inte riktigt att det är en serie som man kan se för många avsnitt på raken av. Det räcker med 1-2 st åt gången. Det blev tidig sänggång, det känns verkligen i kroppen att det är fredag.


I lördags bestämde vi med familjen K att vi skulle ta en fika hos dom efter lunch så vi åkte dit vid 14.00-tiden. Sedan var vi där hela eftermiddag och bara satt och pratade. Jag och Sara åkte till Alingsås och gick och handlade på Maxi. Efter det bestämde vi oss för en enkel middagslösning på McD...igen...Stackars, stackars barn *s*. Tur att det inte är särskilt ofta annars.... Vi åt middag och sen Peter ville absolut vara hemma tills dess att EM-kvalet började kl 20.00 så vi packade ihop allt och åkte hem. Eftersom de inte har tv3 så fick vi se matchen hos oss. Peter kollade på tv och jag grejade lite vid datorn, jag gjorde ett par mailmallar och mailade en stund. Sedan blev det lite House, men jag somnade rätt snabbt när jag kom i säng.
Idag har killlarna varit med sina kusiner, faster och farmor på Liseberg. Sista dagen det är öppet den här säsongen. Tydligen hände en olycka när de var där så de fick kliva ur Flume Ride mitt i turen. Jag och Peter gick på stan i ett par timmar.


Vi lunchade på Jensen's Böfhus (jag åt en fantastisk kycklingfilé) och sedan gick vi in på Stadsmuséet en stund. Men det var inte särskilt kul så vi åkte hem igen. Det känns som om vi har sett de utställningarna ett par gånger nu... Men jag gillar verkligen att gå på museum. Jag tycler att det är skönt och avkopplande att vandra omkring bland gamla föremål och bara låta mig svepas med av historien.

Hemma fikade vi med Bartek & Nanda och baby Olivia. Snart blir vi grannar. De flyttar in nästa helg, det ska bli jätteroligt!! Det känns skönt att ha ett par släktingar nära! De ska få en bebis till i januari och Nandas mage börjar bli riktigt, riktigt stor! De stannade inte så länge för Olivia var lite kinkig, nya tänder på gång och hon hade ingen matlust alls.
Vi passade på att kolla ett par avsnitt av Weeds, en ny serie som jag fastnade i med en gång. Den rekommenderas verkligen!!
Sedan var det dags att hämta killarna hos farmor. De hade haft en härlig dag trots olyckan på Liseberg, och de var mätta och belåtna. Vi hade en liten paketöppning där vi bytte födelsedagspresenter.
Nu har jag tagit ett bad och krupit in i min stora rosa fluffiga morgonrock...Jättemysigt! Vid tv:n väntar en kopp thé och ett avsnitt av Weeds :)
Sov sött!



Inga kommentarer: