04 december 2006

Ännu en helg

Varför går helgerna så snabbt? I fredags tog vi det riktigt lugnt efter jobbet. Peter satt och skrev lite medan jag mest slöade framför tv:n. Vi tittade på finalen av IDOL och vi var indelade i två läger, jag och Peter höll på Erik medan killarna höll på Markus. Jag var dock helt övertygad om att Markus skulle vinna. Lite synd, för jag tror att Erik hade passat bättre in i IDOL-formatet, den typen av smörig musik vinnaren för göra passar nog inte Markus så bra. Dessutom verkar det gå bättre för tvåorna än för ettorna... Jag lyckades i alla fall med nöd och näppe hålla mig vaken hela programmet, det tillhör inte vanligheterna...

I lördags skulle vi få besök av familjen B och deras tre barn så vi ägnade dagen åt lite handling, städning och andra absoluta väsentligheter som man måste göra när man är ledig, som att köra 4 maskiner tvätt, sortera tvätt, hänga tvätt. Jag och Wille åkte till Allum för att handla men när vi hade parkerat så upptäckte jag att jag hade glömt plånboken hemma :( Så det var bara att vända igen. Wille blev åksjuk på vägen hem, men höll sig faktiskt utan att kräkas hela vägen hem. Det har inte hänt tidigare, blir han illamående så har han alltid kräkts, men inte nu. William och Samuel stannade hemma medan jag och Peter åkte till Alingsås och handlade. Det regnade ute och Ica Maxi var överfullt av folk. Trots det gick handlingen rätt smidigt. Vi hade rätt bråttom, vi hade inte ens börjat med maten, ja vi hade ju inte ens handlat den än mindre lagat den och vi hade ungefär 1 ½ timme på oss… Alla andra i affären verkade ha all tid i världen. Långsamt, långsamt gick de där och tog upp massor med plats i gångarna. Tänk om man kunde vifta lite med fingrarna *s*. Vi skyndade oss så gott det gick och när vi kom hem igen gick det undan uppackningen av maten, sista städningen och matlagningen. Jag snabbmarinerade kycklingfiléer och gjorde tzatziki. Peter skalade potatis, skar dom i halvor och gjorde sallad. William dammsög och Samuel fyllde på toalettpapper i badrummen. Effektivt teamwork *s*. Som tur var våra gäster en halvtimme sena (första gången de besökte Floda och totalt mörker ute gjorde inte det särskilt lätt att hitta rätt). Vi hade satt ut marschaller så de lyckades i alla fall lokalisera vårt hus trots att de inte kunde se husnumret *s*. Vi hade en jättemysig kväll och satt och pratade länge. Barnen lekte bra tillsammans och det är ju alltid ett plus.

I söndags morse vaknade jag riktigt, riktigt tidigt. Jag väckte Peter som för en gångs skull inte var intresserad av att sova vidare... Undrar vad det kunde bero på *s*… Vi skulle åka till Peters mamma vid lunch och fika. Killarna älskar farmors bullar, tur att hon bakar för deras mamma gör det inte… Kanske till jul… Sedan åkte vi till mamma en sväng och kollade hur julgranskule-försäljningen gick men hon var inte där ännu. Josef hade fått med sig hennes bilnycklar på morgonen så hon fick ta tåget till stan och det var nog inte så populärt.

På hemvägen stannade vi till hos kusin B och frun Nanny, jag lider verkligen med dom. Deras renovering går långsamt, och de kämpar på. Olivias rum var äntligen helt klart och det måste vara helt underbart för dom att få färdigt åtminstone ett rum!

[Olivia]

Sedan åkte vi på advents-fika till Jeanette, Andreas och lilla Bella. De är också mitt uppe i en husrenovering men hade fått till det riktigt mysigt. De bjöd på glögg, pepparkakor, brända mandlar och snittar med granatäpplen, mozzarella och basilika. Mamma, Josef, Sebbe, Kusin B, Nanny och Olivia kom dit och det var mysigt att samlas nästan hela familjen.

Vi var hemma vid 19-tiden igen och vi var totalt slut, ett par dagars ledighet hade inte suttit helt fel.

Pojkarna har tjatat om att få se det 5:e elementet så vi började titta på den, men jag somnade efter en halvtimme och efter en timme gav vi upp allihop, hur trötta som helst. Vi får titta vidare en annan dag.

Idag har varit en helt vanlig måndag på jobbet. Flera sjuka och mycket att göra. Eftermiddagsmötet som drar ut på tiden och vi stressade hem för att killarna skulle till simskolan. Nästa måndag är det avslutning på simskolan.

Nu ska jag krypa ner i sängen och lyssna lite på min bok.

Natti

~S~

2 kommentarer:

Mindi sa...

Ja du har skrivit och gjort om. :)
Vad bra det blev!!!! :)

Jag är ändå övertygad om att Markus kommer att styra så att han får göra musik som är HAN och det tror jag att de som vill göra skiva med honom också vill. Hans skiva kommer att släppas innan jul... jisses, snabba ryck. ;)

Kram kram

Fotograferande Maria sa...

Hej!

Låter som en trevlig helg:)
Ville bara säga att Evanescence är så bra:)

ha en bra måndag / Maria