09 januari 2007

Måla

Idag är det tisdag och min porslinsmålning kör igång igen! Det ska bli jätteroligt och jag ser verkligen fram emot kvällens övningar. Jag håller på att måla ett fat med en hortenisa på, det är ett riktigt pillgöra och resultatet är lite halvdåligt men jag lär mig och det är verkligen jättekul. Jag har fått en serie fyrkantiga tallrikar av mamma som jag funderar på att måla men jag vet inte riktigt vilket motiv jag ska välja. Egentligen är det ett riktigt lyxproblem ett ganska behagligt sådant :)

Igår var barnens första dag på vårterminen. Fritids hade öppet medan skolan fortfarande var stängd. Cassandra hade bara två lektioner på förmiddagen så det var en lugn skönt dag för alla tre. De var verkligen helt omöjliga att få upp i morse efter att långt jullov med långa sovmornar, men det var går nog rätt snabbt att komma in i vardagen igen.

Just nu läser jag "Dödslängtan" av Björn Hellberg.

Så här står det om boken på Internetbokhandeln:

Rysk roulett, dödsföraktande bilförare som plågar Stadens invånare och ett chockerande mord på en ung kvinna är några av ingredienserna i denna stilsäkra Björn Hellberg-deckare. Snart har en fråga utkristalliserat sig: vad är drivkraften bakom det till synes oförklarliga våldet i den normalt så lugna lilla Staden? I Dödslängtan gör den populäre kommissarie Sten Wall en efterlängtad comeback. Direkt från sjukbädden kastar han sig - mot läkares inrådan - in i drevet efter mördaren.

Inga kommentarer: