20 januari 2007

Morgon- och kvällsmänniskor

Tänk vad det är skönt att få vara ledig, att få sova så länge man vill och bara njuta av att slippa gå upp... Själv är jag rätt konstigt med det där. När jag ska upp till jobbet känns det som om nån har klubbat mig, jag kan inte ta mig upp men på helgerna är det hur enkelt som helst att komma upp ur sängen. Jag kan vakna precis lika tidigt men ändå känna mig helt utvilad. Nu har jag rätt bra morgonhumör även på vardagar till skillnad mot Peter, som kallas sig själv "morgontyst" och Cassandra som i bästa fall kan kallas "morgonsur". William och Samuel är ganska trötta men vid ganska gott mod. Hormornerna har inte börjat härja i deras små kroppar ännu så tiden får utvisas hur de blir *s'. Men jag gissar på att Wille kommer att luta åt det sura hållet och att Samuel kommer att vara en morgonmänniska.

Peter, Cassandra och William kan hålla igång halva natten medan mina och Samuels ögonlock bara blir tyngre och tyngre. Jag somnar halvvägs ner till kudden för det mesta.

Inga kommentarer: