12 mars 2007

Blommor överallt

Jag har blivit värsta blomstergalningen. Jag suckar förtjust över alla små krokusar som poppar upp överallt och jag fingrar lystet på alla böcker om blommor jag ser. Igår såg jag en jättefin bok om pelargoner och genast föreslog jag för Lotta att hon kunde köpa den åt mig i födelsedagspresent… Synd bara jag fyller år i oktober… Det är nog nåt fel på mig ;o)

Tror ni att det här tillståndet går över? Det kanske har med åldern att göra, men jag trodde faktiskt inte att det skulle dyka upp ännu utan om först 10-15 år....*s*.

Igår sådde jag 50 blommor och det ska bli kul att se hur många det är som tar sig. Jag har mängder med frön kvar, så jag kommer väl att sluta med en djungel av pelargoner, petunior och penséer i trädgården *s*. Men det kommer säkert att bli jättefint i min trädgård i sommar. Jag är sugen på att odla tomater med. Tur att jag har ett fint växthus som jag kan fylla med diverse godbitar. Just nu har jag ett par vindruverankor i det.

Jag är lite sugen på att odla en citronbuske, de hade jättefina igår på blomsterlandet men 450 kr känns lite väl i saftigaste laget, gör det inte? Någon som har bra odlingstips för citroner?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har odlat citronbuskar från frön, gick jätte lätt och bra. Har flera stycken nu. :) Lycka till