08 juli 2007

Fikor och digiscrap

Det har varit en otroligt lång och mestadels regnig helg. Kan det här regnandet aldrig ta slut?Kan sommaren vara över för i år?? Hoppas inte det....

Peter har varit i Stockholm på repövning, han tillbringade helgen ombord på en båt sittandes vid en massa dataskärmar. Där fick han ta ställning till olika situationer och hur man skulle handla i en krigssiutation. Lekar för stora pojkar. Jag fick hem en mycket trött sambo idag. Han var väl inte överdrivet road av helgens övningar.

Själv tillbringade jag lördagen framför datorn, killarna var ute och i skogen med morbror Jonathan. De hade en underbar dag tillsamman, de grillade korv och letade efter "Indian-Mike". Det var två alldeles saliga småkillar som kom hem efter en heldag med sin morbror. Samuel var välidgt impad av att han hade en GPS och önskade sig en sån i födelsedagspresent (han blir 8 i november) så han hittar hem till sina kompisar....

Cassandra var hos en kompis i Varberg så henne såg jag inte röken av på hela helgen. Tidigt i fredags morse åkte hon till sin pappa och sen vidare till Varberg.
Jag digiscrappade, och ja, det är hur kul som helst. Jag är helt biten... Jag köpte en on-line-kurs på http://www.scrapgirls.com/ och jag ska väl erkänna att jag inte lärde mig jättemycket om PSP, men jag med mig lite nya knep och framförallt layout idéer. Så det var väl investerade 25 dollar :)

På kvällskvisten kom Sara över, vi fikade och pratade. Vi är både tokiga i att läsa så vi satt mest och filosoferade över vilka böcker vi ska läsa. Jag somnade ganska tidigt, sen vaknade jag kl 5 på morgonen av att jag låg med kinden på mina glasögon och att tv:n stod på och surrade i bakgrunden. Inne hos William stod mp3:n på full volym....Jag lyckades somna om och sov ända till halv åtta. Kors i taket.

Efter lite tvätt och städning, bokläsning och digiscrapping åkte jag hem till familjen K för att fika. Jag och Sara åkte sen vidare till Maxi och handlade och det märktes att jag var hungrig för jag handlade alldeles för mycket *s*... Det är farligt att handla när man är hungrig!

Neda kom hit på middag idag, jag gjorde färsk pasta med räkor, och hon var nöjd med dagens middag. Killarna är inte så förtjusta i räkor så jag köpte färdiga pannkakor till dom. Samuel sa andaktsfullt till Neda; " Vet du, mamma har köpt dom helt själv"...Hepp. Tur att jag är duktig på att handla ;-)


Nu ska jag njuta av att sambon är hemma igen, det kanske rentav blir en stund 4400 innan läggdags :))


Sov sött
/S

Här då ni se min senaste LO. Det här är Neda, vi har varit bästisar sen vi var 7 :)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag började ju med digiscrap ett tag där, men kom som av mig.. Nu när jag har semester och solen lyser helt plötsligt med sin frånvaro kanske jag ska passa på att digiscrappa lite! :)

Ahh... är 4400 bra? Såg bara första avsnittet av säsong ett, men har säsong 1 och 2 i bokhyllan. Jag har ju "slut" serier att se nu, så jag kanske ska börja se den då??

Kram!

~Susie~ sa...

4400 �r j�ttebra, och den blir bara b�ttre och b�ttre. Det �r en sommarserie s� det �r bara "halva" s�songer. F�rsta s�songen �r p� 5 avsnitt och sedan �r det 12 + 12. Just nu p�g�r s�song 4.

DIgiscrap �r vanebildande!!!