17 juli 2007

En alldeles vanlig tisdag

Igår var det underbart väder. När jag sitter inne på jobbet märks det inte alls vad det är för väder utomhus. Det är samma konstanta AC-miljö. Det surrar i taket av fläkten och det känns ungefär som jag är ombord på båt!! Idag är det lite kyligare väder och åskan ligger i luften.

Familjen K var hemma hos oss grillade igår. Det var trevligt men jag kände mig helt galet trött efter en ganska så tråkig arbetsdag så jag stupade i säng när de hade gått hem. Jag lyckades hålla mig vaken två minuter framför 4400 och sedan däckade jag totalt.

I morse var jag fortfarande ordentligt trött, tack och lov är det bara 3 tidigare mornar kvar till semester! Gissa om jag längtar... Vi kom hemifrån tjugo över sju och det tog bara 25 minuter till jobbet med ca 40 minuter i vanliga fall. Det var en del skillnad på trafik.

Hos mamma i Gdansk har det varit varmt. De har tillbringat de här dagarna på stranden. Wille har bränt sig lite på ryggen och säger att han måste sova på mage, mamma sa att det inte var så farligt, han hade badat med t-shirt, så han kan inte ha bränt sig särskilt mycket. Men han är blek min son.... Både han och Cassandra är väldigt ljusa medan Samuel har ett lite mörkare pigment och han blir rikigt gyllenbrun av solen medan de två andra blir lite lätt röda.

Idag hoppas jag vår nya kamera kommer! Vi har köpt en Nikon D-80 och jag lovar att lägga ut en massa nya bilder :))

2 kommentarer:

Peter sa...

Några på mig kanske också?

Anonym sa...

Kul med ny kamera!! :)