07 oktober 2007

Godmorgon

Det är tyst i hela huset. Det surrande ljudet från våra datorer bryter tystnaden när jag trycker på strömknappen. Ett blått ljus tänds och hårddisken går igång. Jag går ner till köket, försiktigt för att inte väcka någon, kokar te och ordnar med morgonbestyren. Utanför fönstret börjar solen gå upp, himlen är alldeles ljusblå med vita fläckar. Det är lugnt i husen runt omkring och det är helt stilla utomhus. En vit dimma ligger över gräsmattan utanför fönstret. Jag tar med mig en kopp Indian Chai till övervåningen, slår mig ner i en av de sköna svarta stolarna och börjar läsa mail. Många mail, många bilder. Jag sorterar, flyttar, tar bort och skriver. Det är fortfarande tyst hemma, inga ljud som bryter tystnaden. Det är alldeles lugnt och skönt.

Min morgonstund....

Inga kommentarer: