09 oktober 2007

Nya tag?

Jag önskar mig massor med energi, ett helt lass fullt. Tänk vad skönt det skulle vara att komma hem efter jobbet, ha ork att röja och rensa. Att städa ur skåp och rensa förråd. Att göra iordning garaget och trädgården, vår trädgård behöver verkligen rensas inför vinter... Buskar måste klippas ner och löv ska krattas.

Från och med imorgon ska jag ta mig i kragen, inte bara lägga mig ner i soffan och fastna utan göra saker. Vettiga saker. Rensa garaget, städa i förrådet, måla, sticka färdigt halsduken jag påbörjade förra vinter, blogga bättre, göra läxor med barnen, läsa, skriva på boken, rensa ut sommarkläder och göra iordning alla vinterkläder. Sälja av allt jag inte behöver på Blocket.

Eftersom jag så uppenbarligen har svårt att få tummen ur ska jag ge mig själv en ordentlig spark där bak och sätta igång. Jag ska ta mig lite energi istället....

Nån som vill köpa en fin vinterbonad hundkoja? Maila undertecknad :)

/Susie

Inga kommentarer: