20 oktober 2007

Helg

Smaka på helg - rimmar förstås på älg men väcker inte dirket samma känsla. För mig förknippas ordet helg med skön ledighet med också något som är utöver vardagen. Idag vakande jag förstås tidigt, som alltid när jag är ledig. Josef var här inatt och lämnade av lite hårfärg, ostar, öl och lite annat smått och gott från mamma. Jag fick en mozzarella med baslika i, den ser jag fram emot att testa. De har ett fantastiskt utbud i mataffärerna i Polen och det är alltid som en liten julafton när Josef kommer hit med nya saker som mamma har hittat :)

Vi ska följa med Peter på senioträff på hans jobb idag. På hans nya jobb är han bl.a. ansvarig för seniorverksamheten och de ska han träff där idag så vi ska ta dit en sväng idag. Hans mamma ville följa med och titta, så första ska vi hämta upp henne och sedan ska vi iväg dit. Jag vill gärna hinna en sväng till IKEA idag, jag tänkte köpa en "fotpall" till vår soffa. De har en pall i exakt samma stil som soffan och den vill jag gärna ha.

Till dagens middag funderar jag på fläskfilé med svamp och paprika i en smaskig gräddsås (märks att jag är hungrig va, kanske bättre få ner och äta frukost istället för att sitta här och dreggla *s*)....

Igår var min pappas födelsedag. Han skulle ha blivit 68 år om han hade levat. Grattis på födelsedagen pappa! Jag saknar dig massor!!

Nu ska jag försöka få fart på min familj. Ha en bra dag!

1 kommentar:

Peter sa...

Nu är det fart på oss.