15 januari 2008

Bloggtorka....

Vilken bloggtorka :)) Det känns som om jag inte har haft någon stund över att skriva här. Mamma har åkt hem igen, det känns tomt. Men vi ses till påsk igen. Vi flyger ner den 20/3 och kommer hem igen den 28/3. Det ska bli så roligt!! Jag ser fram emot rolig shopping, härliga spa-besök och en helkroppsmassage. Jag älskar att åka till Polen, jag älskar atmosfären och människorna. Bäst av allt är förstås den polska fårosten :)) Jag ska gå till mammas knotknackare för en ordentligt genomgång. Innan jag gick till honom hade jag haft en del problem med värk i ländryggen men det har inte kommit tillbaka sedan dess.

Vi har inför konsumtionsförbud i vår familj under januari och februari. Jag och Peter funderade lite på vad vi kunde för miljön och så såg jag ett tv-program om en tjej som hade köp-stopp i ett år. Vi har valt att inte vara fullt så radikala men vi har i all fall bestämt att vi inte får handla något förutom mat under januari och februari. Inga böcker, kläder, skor, elprylar, prydnadssaker, nada helt enkelt. Bara nödvändigheter :) Barnen är med på detta och de tycker att det är rätt kul! Framförallt känns det bra att minska konsumtionsberget!

Jag håller på att formera om min dator, jag har inte fått ordning på nätverket men det fixar sig nog ikväll, det är ett hemskt meck med att lägga in alla program igen och det inget jag är särskilt pigg på att göra men min dator var verkligen outhärdliga de sista veckorna och till slut fanns det bara en väg att gå, formateringen var helt oundviklig. Det kommer att kännas skönt när allt väl är på plats igen.

Jag läser en spännande bok just nu, den heter mord.net och den rekommenderas verkligen!

Kram

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Den har jag läst!!! Så bra! Var i polen åker ni? Kram / MAria

~Susie~ sa...

Vi åker till Gdansk, eller närmare bestämt Chmielno, en liten by 3 mil utanför Gdansk.