07 januari 2008

Present

Idag fick vi världens bästa present av mamma & Josef. Vi fick en blixt till vår Nikon D-80. Vi fick en modell som heter SB-800 och så här står det om den på Scandinavians Photos hemsida:

SB-800 är en avancerad blixt med högt ledtal om 38 (ISO) eller 53 (ISO200) med zoomhuvudsposition 35mm. Beroende på den kamera och det objektiv som används med SB-800 kan du använda automatisk blixt med TTL, blixt utan TTL, och manuell blixtstyrning. Övriga funktioner innefattar inbyggd vidvinklig blixtadapter för 14mm-blixttäckning, avståndsprioriterad manuell blixtsstyrning, modelleringsljus och automatisk zoom för blixttäckning mellan 24mm och 50mm.




3 kommentarer:

mintid sa...

Förstår att du blev glad :) Det måste vara kul när man är så intresserad av foto :)

Får jag fråga dig var man kan hitta fina band, snör tubes? Jag såg du hade det på en fin diggiscrap du hade gjort :)
Sååå duktig!

Kram

~Susie~ sa...

Tack :)) Mycket finns att ladda ner gratis men en hel del av de sakerna är till salu. Om det är en digiscrap som jag har gjort så anger jag alltid var jag har fått tag på materialet i en text som heter credits som jag brukar lägga under bilden. Band och snören och så kallas för elements eller embellishments.

Kram

mintid sa...

Hej Susie!

Tack för tipsen :)

Jag vet att du brukar skriva det under men har nog inte riktigt vetat vad det kallas :).

Kramis