25 januari 2008

Ny LO och massor av photoshop

Jag gräver djupt just nu, djupt bland de grå cellerna för att lära mig photoshop. Det är roligt, men samtidigt rätt svårt för jag och Deke (min alldeles egna photoshoplärare från lynda.com) är inte alltid helt överens. Ska jag vara ärlig så tycker jag att Deke är lite konstig, men vi kanske kommer att förstå varandra en vacker dag... *s*. Dock tror jag nog att det blir jag som får ändra på mig eftersom Deke bara finns i en oändligt massa videos på min dator. Jag håller som bäst på at gå igenom Photoshop - the Essentials. Jag har kommit till skuggor och ljus och jag har faktiskt lär mig en hel del nytt. På måndag börjar min 7,5 poängare i bildbehandligt på universitet i Jönköping. Distans, kvartsfart. Helst hade jag läst helfart. Förstås :)

Peter är i Bryssel. Han lät inte överdrivet entusiastisk men jag hoppas att det är ok ändå. Han berättade att han frös och det hör inte till vanligheterna att han fryser. Det var tydligen rätt kallt, blött och blåste mycket. Det låter faktiskt som här... Det hade blivit fel på deras återresa hem. De hade blivit inbokade på söndag istället för lördag och det var med viss panik i rösten Peter ringde hem i eftermiddags och bad mig leta flygresor hem imorgon. Anslutningsflyget från Bryssel till Frankfurt var bokat till rätt dag dvs imorgon medan resan från Franfurt till Göteborg låg ett dygn fel. Det löste sig och jag bokade in "rätt" resa åt Peter. Så imorgon ska jag ut till Säve och hämta honom kl 17.30.

Jag har roat mig med att titta på Let´s Dance ikväll, jag gillade Linda och Daniel bäst ikväll. På delad andraplats hejade jag på Tina och Tobias samt Cecilia och Rickard. Samuel orkade inte hålla sig vaken medan jag och Wille tittade på hela programmet. För en gångs skulle såg jag även utröstningen och vad mig anbelanger var det rätt par som röstades ut.


Jag har gjort en ny LO ikväll. I den här LO:n har jag använt ett favoritfoto som Cassandra tog en varm försommardag förra året.




Credits

Paper: Miss Vivi, Addon On the Road - Papier05

Elements: Stiches from Retrodiva Designs, Januari08_Club KitBackward Staples, Jenn PatrickFrame, aged frames III, Catrine Hallingsted, Cardboard and brad eyelet, Doreen Stoltz, One moment in time and One moment in time addon, Datestamp and wordart from Amber Clegg, datestamps. Wordart "Time" from Vickie H Fernandez Captured in Time 2, Ephemerals from Jofia Devoe, EphemeralsButtons from Karah Fredricks - Tidepool Kit, Backward Brad from Karah Fredricks - Love is {Kylies}, A special thanks to Atomic Cupcake for the stiches actions.

Inga kommentarer: