18 januari 2008

Nu tror jag att det har gått troll i våra apparater...

Vi börjar med wii:t. Vi åkte till Media Markt, stod i kön på deras serviceavdelning och när det var vår tur kopplade killen in apparaten och vips, det funkade perfekt! Så det var bara att packa ner eländet igen och åka hem.

Hemma packade vi upp spelet och skulle sätta på tv:n... Ingenting hände, bara en massa klick, precis som igår. Vi kollade såklart alla sladdar igen, men det var utan resultat. Så vi ringde kundsupporten och de sa att de skulle skicka en fraktsedel på tv:n så får vi skicka in den för reparation.

Sedan var det datorns tur, Peter satt i flera timmar innan han fick ordning på nätverket, sedan funkade inte scrollningen och uppdateringen av hemsidorna. När alla drivrutiner var på plats så funkade allt perfekt. Allt utom kopplingen mellan våra datorer (den hade funkat ett par timmar tidigare)... Jag sliter mitt hår! Så ikväll blir det Let's Dance på tv:n i sovrummet och massor med arbete med att lägga in allt i min dator igen. Men jag måste trots allt säga att jag är mer än nöjd med att ha en totalt utrensad och snabb dator. På något sätt är det roligt att få lägga in allt igen.

Jag tänkte köpa hem lite kyckling och revben till kvällens middag. Känner mig lat idag.

Förresten, den 22/1 ska jag gå på Scandinavium. Al Gore ska få ett pris, det heter Göteborgspriset för hållbar utveckling!. Det ser jag fram emot :)

1 kommentar:

mintid sa...

Det är så typiskt!
Vi var på Siba i går med sonens TV som helt plötsligt bara "fladdrar" när man försöker sätta på den...
Suck...tur man är noga med kvitton!

Jag testar dina förslag på Photoshop Elements... tack för att du är så snäll och vill hjälpa mig!
Har börjat gilla Photo Shop...det finns lite mer i det programmet bara man lär sig!

Kram