31 maj 2008

Helg

Som vanligt på helgerna är det bara jag som är valen tidigt. Det är tyst, alla sover.

Jag kom hem från en 2-dagars konferens på Ronnums herrgård i Vänersborg med nya jobbet igår. Det är en vacker miljö och maten var god, jag tycker att middagen var fantastiskt mumsig, men det var tydlig att de var inspirerade från det franska köket, för portionerna var rätt små *s*. Men smaken var god :))








Det var kul att få träffa den nya arbetsgruppen och lära känna dom lite, nu dröjer det till den 1/9 innan jag börjar där "på riktigt". Jag fick massor med nya intryck och det var intressant att få en bild av hurdana de är. Jag tror att jag kommer att trivas bra :)

Här är en bild på mitt rum. Det var ganska varierande kvalitet på rummen, jag var nöjd med mitt. Det var rätt stort (det framgår dock inte på bilden) och rent och fräscht. Badrummet var jätteläckert. Flera av rummen hade jacuzzi och bastu, dock inte mitt.


Här är vi uppe på guidad tur på Halleberg. Det var en fantastisk natur. Halleberg är ett gigantiskt friluftsområde och vi hade en guide som visade oss omkring. Han var en helt fantastiskt man i 70-års åldern som kunde precis allt om bergen och trakterna runt omkring. Vi fick bl.a. se hur bävrar bygger sitt bo och så fick lära oss hur man odlar sparris :))

Vi var inne en sväng in på kungliga jaktmuséet. Det var tredje gången jag var på muséet och det känns som om jag kan det nu *s*. Det är inte särskilt stort och tre gånger räcker mer än väl :))

På hotellet hade studebakersällskapet sin årliga träff och det var helt fantastiska bilar som var där. Skitsnygga helt enkelt. Jag gick runt och tittade på alla bilarna, de var uppolerade, blanka och fina. Det var allt från riktigt, riktigt gamla bilar till 50-60:talare.



Vi hade helt fantastiskt väder och konferensen var jättebra. De jobbade efter ett litet annan upplägg än vad jag är van vid, men det var mycket givande att vara med.

Idag får vi besök av två av våra vänner med respektive familj. Vi ska grilla och ha det trevligt :) Jag tänkte grilla kyckling och göra en couscoussallad till det och kanske ett par goda röror. Jag är helt galen i couscous och bulgur och matvete, man kan göra så enormt mycket gott med det. Vädret ser ut att bli helt enormt idag med, jag hoppas att det håller i sig ett tag till.

Mamma och Josef är i Israel just nu, jag hoppas att de har det riktigt, riktigt bra! De kommer hem nästa helg och jag är jättenyfiken på hur de har det. Jag hade gärna velat följa med, men det får bli nästa gång de åker. J har släkt där och de åker runt och hälsar på alla.

Nu ska jag koka lite the och se om övriga familjen börjar vakna till, men det dröjer nog nån timme eller två ännu :))

Inga kommentarer: