03 oktober 2008

Födelsedag

Vilken mysig (och fruktansvärt stressig) dag jag hade igår. Dagen började med halvt kaos och slutade jättehärligt. Peter och barnen uppvaktade mig med grattis och verkligen mängder med presenter. Jag fick bl.a. två fina halsband, en extern hårddisk på en terrabyte (1000 gb), böcker, tofflor, ett glasansikte, två halsband och en hel del annat. Jag hade en jättemysig paketöppningsstund men precis innan vi skulle gå bröt kaoset ut. Det fattades lappar, böcker saknades och tårar trillade. Det resulterade i att vi blev 20 min sen och Peter som skulle ha kört mig till jobbet kunde inte längre göra det utan var tvungen att stessa till ett möte. Jag skulle ta 08.18-tåget och var framme på Partille Station 8.08. Strax efteråt hör jag något rasp i högtalaren men lyckads med nöd och näppe höra ett mummel om inställt tåg men inte vilket. Efter ytterligare 5 min så meddelar Västtrafiken att mitt tåg är inställt men att nästa tåg går som vanligt. Det är kallt ut, jag är stressad och fryser och känner hur irritationen bara ökar. Strax innan tåget ska gå så meddelar den otrevliga högtalarrösten att tåget är 5 min sent. Jag höll på att smälla av.... Tåget kom 8.41.... Min telefontid börjar 09.00 och då ska jag sitta klar...Jag kom in på jobbet med andan i halsen 8.57 och startade datorn, hämtade kaffe och åt en clementin och satt klar vid datorn i tid, men hjälp vad stressad jag kände mig. Jag hann lugna ner mig under förmiddagen. Vi hade det ganska lugnt och vid lunch åkte jag och två kollegor bort till svenska mässan för en eftermiddag med inspirerande föreläsningar. Jag var bl.a. och såg Mark Levengood! Han är ett riktigt "må bra-piller". Det är så inspirerande att lyssna på honom! Det var jättehärligt.

Efter föreläsningar och mingel hämtade Peter upp mig på utanför mässan, vi handlade hem middagsmat och lite nya muggar och glas (ursnygga på indiska, båda i grönt glas men olika nyanser) och en tårta. Jag hämtade även ut ett paket på posten med massor med fina saker i :))) Väl hemma så städade vi undan lite, det är märkligt vad snabbt saker och ting förfaller när barnen tillbringar några timmar ensamma hemma *s*.


Barnen har på skolan fått träffa cirkusartister och träna tillsammans med dom för ett gemensamt uppträdande. Williams klass skulle ha det igår men Wille hade missuppfattat allt och missat att bjuda in oss, han trodde att det bara var en timmes repetition inför föreställning idag. Det hela slutade i att Peter tillbringade en timme i bilen utanför cirkusen för att vänta på Wille medan jag och Cassandra och Samuel fixade middagen. Det var väl inte riktigt som vi hade tänkt och vi åt inte middag förrän kl 20.00 men det slutade mysigt trots allt. Mammas kompis G tittade in en liten stund och hon hade med sig ett stort paket och blommor som mamma hade skickat med henne när G var nere på överraskningsfest för mamma i Gdansk förra helgen.


Idag är det cirkus och disco för barnen men jag hoppas att det blir lite mindre stress. Jag ska tillbringa dagen på mässan och sista timmen ska jag stå i vår monter med profilkläder på :)) På eftermiddagen ska jag ut och åka buss och har jag otur så kanske de tar mig för värdinna på bussen *s*.


Nu ska jag ta ett bad och sen är det dags att åka till jobbet.


Ha en bra dag!!




3 kommentarer:

Petra sa...

Stort grattis i efterskott. Massa kramar Pettro

Milla sa...

Oj vilken dag! Stressigt det där med att vänta på tåg och inte veta NÄR man kommer fram... Grattis i efterskott till födelsedagen!

Anonym sa...

Grattis i efterskott på din dag