12 oktober 2008

Ut i skogen

Idag har vi varit värsta hurtisarna... Samuel var inbjuden på en scoututflykt och hela familjen följde med (så när som på äldsta dottern som tillbringade sin helg hos pappa S). Vi gick först längs en snitslad bana i ungefär en timme eller två ( fast ska jag vara ärlig så kändes det som tre *s*). Vi var vid torskabotten och det var helt fantastiskt fint ute. Solen glimrade mellan trädtopparna och sjön badade i vackert höstljus. Jag hade bakat en kaka till utflykten och den såldes sedan tillsammans med de andra föräldrarnas bakverk till fikasugna föräldrar och barn. Vi grillade korv och drack kaffe i skogen vid sjön innan det var dags att återvända hem. Vi var helt slut hela bunten när vi kom hem. Vi vilade upp oss framför ett avsnitt av Eureka innan det var dags att piffa till sig inför nästa händelse :))

På eftermiddagen var jag hos N vars bror visade en helt fantastisk liten manick för att få fin hy och bli av med rynkor. Den var faktiskt helt enorm och om jag får 3700 över kanske jag ska köpa mig en alldeles egen mirakelgörare. Det tål att tänkas på, helt klart.

Nu sitter jag med färg i håret och funderar på att ta mig ett litet bad... Det skulle vara skönt.

Imorgon väntar en ny arbetsvecka....

Sov gott!

kram

Mrs N

Inga kommentarer: