14 oktober 2008

Status

Uppdaterat: 2008-10-14

Har gjort: Jag vet inte, men höstmörkret tär på mig innan jag vänjer mig vid att det blir mörkt så tidigt. Just nu känns det nästan som mörkret slukar mig och jag har lika svårt att värja mig varje höst. Det tar ett tag och sen går det över. Men imorse var det mörkare än någonsin och jag fick en deppig känsla i hela kroppen. MEN jag hoppas att det går över snart....

Kläder: Svart byxor, svart topp och svart kofta... Jag måste börja handla lite färgrika kläder... Det svarta matchar mitt humör *s*.

Ska: Jag ska beställa nya möbler till mitt kontor idag. Ny stol, ny hurts och en fotpall. Very nice :))

Mår: Egentligen mår jag riktigt, riktigt bra. Bara höstmörkret släpper sitt tag om mig och låter mig andas igen :))

Läser: Jag läser Helene Turstens senaste bok, "Det lömska nätet".

Saxat från bokus:
"När arbetarna på en byggfirma i Göteborg river en nedbrunnen gammal träkåk upptäcker de liket efter Mats Persson, spårlöst försvunnen sedan en novemberkväll 1983. Utredningen var omfattande den gången och det sista säkra vittnesmålet visade på att han kommit nära sanningen om mordet på sin far som skett fyrtio år tidigare. Samtidigt som cold case-avdelningen arbetar med fallet råder extrem arbetsbelastning på våldsroteln.Kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor lägger ned all kraft i jakten på en mördare som inom loppet av några dagar har dödat två tonårsflickor. De upptäcker snart ett mönster, men tiden är knapp fler flickor riskerar att falla offer för mördaren."

TV: Eureka. What else is new *s*... Här är en teaser från säsong 1.





Ser fram emot: Jag längtar efter att få skriva lite och att tillbringa tid med barnen. Idag ska jag iväg och måla porslin. Det ska bli roligt!!

Väder: Just nu börjar det ljusna lite ute och det ser ut att bli uppehåll idag. Man kan ju alltid hoppas i alla fall :))

Inga kommentarer: