21 januari 2009

Måla

Nu har jag äntligen kommit igång med mitt målande igen. Terminen drog igång igår kväll och jag måste erkänna att det kändes rejält motigt innan jag kom iväg. Jag kände efter både en och två gånger om jag inte hade lite ont någonstans *S*. Men Peter påminde mig om hur mycket jag faktiskt gillar det när jag väl är där - och det gör jag :) Jag kom iväg och det var jättekul! Vi drog igång ny projekt inför vårterminen och jag började måla ett stort fat. Jag ska göra en ljus-målning. Mitt huvudmotiv är helt svart, belysningen kommer bakifrån och sedan är bakgrunden i lila, gult och grått. Det kommer att bli så läckert.

Peter har önskat sig en porträttallrik och det får bli mitt nästa "hemma"-projekt som jag målar. Jag ska bara hitta ett bra foto på mig själv som jag vill måla av :))

Det är oerhört avkopplande att måla!

Inga kommentarer: