20 mars 2006

Hektisk helg

Nu är ännu en hektisk helg över. Just nu har jag mer att göra än när det var som värst i skolan, och det säger inte lite *s*. I fredags efter jobbet åkte vi iväg till huset, handlade en massa saker (igen), allt från gipsskivor till en ny trätrappa till vinden, spackel, kontakter mm. Pojkarna var hos svärmor under tiden.

När vi väl kom till henne hade de somnat på hennes soffa så vi bäddade ner dem i hennes bäddsoffa och lät dom vara kvar där över natten. På lördag morgon skulle vi ändå till svärmor igen för hennes tv har gått sönder så vi skulle åka till Netonnet i Borås för att köpa en ny åt henne. Hon vill absolut ha en svart och den måste se ut som en möbel.

Vi lämnade pojkarna och åkte vi och köpte oss varsin pizza. Klockan var nästan halv elva innan vi var hemma. Lite väl sent att äta men nöden har ingen lag.... Gott och fett :)) Cassandra var på scoutläger och tillbringade fredagsnatten i kyla utomhus, men hon sov tydligen rätt gott i alla fall trots kölden.

På lördag morgon var jag som vanligt tidigt uppe, Peter sov till halv åtta och jag passade på att packa alla böckerna i hallen, diska och spela lite Luxor innan han vaknade. Luxor måste vara ett av de mest vanebildande spel jag någonsin spelat *s*. Kl 8 ringde det på dörren, det var min mormor (som aldrig är särskilt morgonpigg) som hade blivit väckt av någon som började borra i hennes hus kl 7, jag skulle hjälpa henne att översätta ett brev från hyresnämnden. Efter mormors besök ringde pojkarna och undrade var vi var så det var bara att sätta fart och åka och hämta dom.

Vi packade in barn och svärmor i bilen och åkte ut till vårt hus innan vi fortsatte till Borås. Vi var framme i Borås vid 11.00 tiden och jag direkt in på Netonnet. Där hittade både vi och svärmor varsin tv, men eftersom platsbristen gjorde att vi bara kunde få med oss en hem så valde vi att köpa vår/a på nätet istället. Vi ska köpa en 42 tums och en 32 tums platt. Just nu har de dessutom 4 års garanti på Netonnet om man köper idag och ett par dagar framåt.

Efter tv-inköpet fortsatte vi till ElGiganten, On Off & Harald Nyborg. Vi åt lunch på Max och hamburgarna var goda, men det var lite Sibylla-smak över dom MEN jag gillade verkligen potatisgratängen och mozzarellastickorna *mums*.

Vi åkte hem, installerade tv:n, bytte bil (vi lånade mammas Chrysler med stort lastutrymme) och sedan fortsatte vi till Bauhaus. Där köpte vi massor med saker till huset (igen...) och sedan iväg tillbaka för att lämna allt, byta tillbaka till vår bil och hämta killarna för att skynda oss hem och äta lite innan Melodifestivalen började. Det tog ett par timmar och det var en utmattad Susanne som knaprade på falukorv vid köksbordet. Melodifestivalen var sevärd och jag skrattade mig fördärvad åt Lena PH. I början tyckte jag var hon var sanslöst dålig men nu tycker jag att hon är rätt rolig :)) Min favorit, Andreas Johnson, vann tyvärr inte, men jag tror att Carola kommer att lyckas bra i Europa så det kändes ok ändå. Det viktigaste var att Kicki Danielsson och Björn Kjellman inte vann...

Igår var "stora packdagen". Vi slet hela dagen med packa och rensa. Jag höll på i lägenheten och Peter tillbringade förmiddagen i källarskrubben. Hjälp, vad skräp man samlar på sig!! Vi satte ut en annons på våra bokhyllor och tripp-trapp stolar och jag måste ju säga att det är en enorm efterfrågan på Stokke Tripp Trapp. Jag vet inte om vi satte priset för lågt, men det fullkomligt öste in mail i Peters mailbox med förfrågningar om stolarna. Vid 5-tiden kom Lotta och hjälpte till med packningen, hon är expert på att slå in glas. Hon fyllde 4 kartonger med porslin och det var uppskattad hjälp.

När jag la mig i går kväll var jag helst slut... Tur att jag bara har en hel arbetsvecka och flytt att se fram emot *s*. Jag får vila i Påsk för då ska jag vara ledig i nästan två veckor :)

2 kommentarer:

Milla sa...

Jisses Susie, det verkar hektiskt värre! Hur vet ni vad ni ska köpa?!! Jag tycker att när man ska fixa nåt så blir det alltid fel och man får fixa och byta grejor under tiden och man vet aldrig exakt vad man behöver ... Lycka till!

Anonym sa...

Ojojojoj.. jag blir trött bara av att läsa om alla shoppingturer och packningar och allt annat.. *s*

Jadu, vi sålde våra 12 resp 10 år gamla Stokke Tripp Trapp förra året, och vi blev totalt nerringda!! Första samtalet skrek nästan i luren "JAG KOMMER OCH HÄMTAR DEM PÅ EN GÅNG!!!", så vi ångrade att vi inte satte priset högre.. *s*. Men jag tror vi sålde dem för 700 kr/styck, (är inte helt säker). Vad tog ni för era?

Pst... avsnitt 14 av Prison Break sändes ju i USA igår! *TJOHO*