04 juli 2006

En semestervecka

Nu har jag haft semester en vecka. Min semestervecka började med regn och dåligt väder och slutade i underbart solsken...Kanske lite för varmt stundtals.

I måndags ägnade vi dagen åt att tömma allt skräp som samlats på vår sidoaltan. Den var överfull med gammalt byggmaterial, våra gamla vitvaror och diverse tomkartonger och annat skräp. Vi lånade mammas Chrysler och släpkärra och körde två propfulla turer till tippen. Det var en helt fantastiskt känsla att bli av med allt skräp som hade hopat sig. Tisdag och onsdag tillbringade vi i bilen och , vi handlade en hel del saker hem, bland det sista som behövs till renoveringen. SNART är det helt klart :))

I torsdags var det så dags för resan till Fårup. Vi vaknade tidigt. Väckarklockan började ringa strax innan fem och jag måste erkänna att det var med oerhörd möda som jag lyckades kravla mig upp ur sängen. Varenda muskel i min kropp protesterade.... Barnen var desto mer lättväckta. Tanken på Fårup fick de fortare ur sängen än någonsin. Efter en snabb morgontvagning och påklädning satt vi i bilen. Som vanligt i bilen när hela familjen är med så lyssnade vi på Harry Potter. Tur att vi hade lång körning så vi kunde få höra riktigt mycket *s*. Kl. 06.15 var vi Göteborg vid Stena Line. Vi körde ombord på båten strax efter halv sju och gick upp och satte oss i caféet som öppnade kl 07.00. Där köpte vi frukost och killarna sprang iväg till lekrummet.
Jag och Peter passade på att handla lite i taxfree-shoppen (som inte är så taxfree längre), jag köpte ett lip-gloss från Clinique, 119 Plum Passion :) Jag köpte även ett par flaskor vin och lite öl. Det var helt underbart väder ute, solen sken och vi hade verkligen valt rätt dag att åka iväg, det hade regnat tidigare under veckan men nu var vädret helt perfekt. Vi kom till Fredrikshamn kl 09.00 och körde sedan direkt till Lökken för att proviantera lite. Det tog ungefär en timme.

Från Lökken til Fårup tar det kanske en kvart ungefär. Det kostar 170 danska kronor per person att komma in och då ingår allt som finns att göra på Fårup i priset. De har inga familjebiljetter, det är lite synd.

Det första vi gjorde när vi kom in på Fårup var att åka Falken. Cassandra lurade upp Samuel, och han var så förbannad på henne efteråt! Det hade verkligen inte varit en attraktion för honom *s*. Han är mer förtjust i attraktioner som Pariserhjulet och Lisebergstornet, saker där han kommer upp högt och kan kika ut över världen :) Wille och Sassa däremot gillar när det går fort. Vi hade en härlig dag på Fårup. Vi gick på skattejakt, hoppade studsmatta, åkte karusell, berg- och dalbana och en massa annat kul. Till lunch grillade vi korv som vi hade köpt i Lökken. De har stora grillar som står uppställda som vem som helst kan använda. De står på från det att parken öppnar så det är bara att lägga på sin mat och börja grilla. Vi var hemma igen strax efter midnatt, rätt utmattade hela högen. Men det hade verkligen varit en mysig dag!

I fredags var vi först ute och handlade på förmiddagen och sedan kom Sara med sina killar på eftermiddagen. Vi satt ute på vår altan och fikade, solen gassade och jag njöt verkligen av livet som husägare!! Kan det bli bättre än så?? Kvällen avslutades framför tv och ytterligare lite VM-fotboll.

Helgen var jättelugn. Neda och Tommy var hos oss och åt middag och tittade på fotboll i lördags. Neda höll på Portugal medan vi andrahöll på England och en del mer eller mindre hätska ord flög fram och tillbaka mellan oss...Det jävligaste var nog att hon fick rätt...*s*... I söndags kom Anette och Jocke och fikade och grillade, det var jättetrevligt. Även i söndags var det troligt skönt väder!

I måndags var det dags att gå tillbaka till jobbet för min mellanspelsvecka. Imorgon är det dags igen...Då börjar min 4 vckor långa semester....Skönt :))

1 kommentar:

Kottemor sa...

Vilken semestervecka!:)
Helmysigt!
Flitiga har ni också varit,hihi

Halkat in så jag lämnar en rad
/ila