12 juli 2006

Ett par semesterdagar

Jag känner en smula hopp idag...Solens strålar tittade ut i morse och det känns rätt skönt efter gårdagens skyfall. Himlen öppnade sig verkligen igår! Regnet öste ner i flera timmar, nåja nu slipper jag vattna i ett par dagar *s*.

Igår hade vi huset fullt av barn hela dagen. Williams kompis Nellie kom vid 8-tiden och strax efter det körde vi in Samuel till stan för hälsa på Marcus. Jag, N och W åkte ut till Bygg Max och köpte P-strip till våra fönster (isolering till fönstrena för den oinvigde ;o) ochsedan gjorde vi ytterligare ett par ärenden. Vid lunch åkte vi till Allum och åt på MAX. Jag tycker att de har goda hamburgare men efter allt snack om _hur_ goda de var väntade jag mig nåt himlastormande, men de var ok, inte så att jag trillar av stolen, men ok. Min kompis L8 tycker att de smakar Sibylla och är jätteanti mot dom. Jag gillar Mozarellasticksen och potatisgratängen :))

Vi åkte en sväng förbi biblioteket och jag lånade två ljudböcker till Samuel, Ronja Rövardotter och Emil i Lönneberga. Till mig själv lånade jag som ljudbok Arne Dahl "Mörkertal" och Karin Fossums "Mordet på Harriet Krohn". Sedan lånade jag ett par "vanliga" böcker också men jag minns faktiskt inte vad de hette och jag orkar inte masa mig in och hämta dom nu *s*... När vi kom hem igen knackade några av grannbarnen på och så hade jag fullt hus.

Eftermiddagen tillbringade jag dels läsande, Linda - som i Lindamordet av Leif GW Persson och dels jagande barn...*s*. Boken började jättebra i alla fall, tänkte mig lägga ner en stund nu och läsa lite idag med. Persson har en bra diolog och intressanta karaktärer, det finns en man som heter Bäckström (kvinnorföraktande karlakarl som bl.a. vill skaffa sig ett "redigt fruntimmer" som ska städa hemma hos honom, stryka hans skjortor mm mot att hon får sig en ordentlig genomkörare i hans säng....*rys*) som jag redan stör mig på så det lovar ju gott :)

Vi orkade inte laga mat så vi köpte hem pizza, men det var inte alls särskilt gott. Jag fick i mig knappt en halv, likaså Peter, var aptit måste ha försvunnit med vädret för det öste verkligen ner så gott som dagen.


Snart närmar sig vår Polen-resa, vi åker nästa torsdag. Barnen är jättepirriga och glada. Vi ska bo på ett ställe som heter Hotel Rejs. Det ligger 50 m från stranden :)), jag har varit i den här lilla staden vid två tidigare tillfällen. Det ligger ungefär ca 30 min från Gdansk så det kommer att bli mycket shopping:)) Vi åker med Pernilla och Henrik och deras två barn. Det ska verkligen bli jättekul!

4 kommentarer:

Kottemor sa...

OJ så snygga bakmakapärer det finns!!:)

Och så härligt det verkar med er semester!!:)

Tänkte höra om det är ok om jag kikar in här då o då o läser o knycker din banner?:)

kramar
/ila

~Susie~ sa...

Kul att du tittar in! Du får gärna länka :)

/Kram Susie

ikas sa...

Ni komer säkert att få en jättebra resa!

Tänkte på dig då tåget körde genom Floda på väg hem från S-holm i lördags.

Kram!

Mindi sa...

Vad skönt att snart få åka iväg på en tripp. Kommer att bli härligt!

Kram kram