17 juli 2006

Ledighet

Så var ännu en helg förbi, dagarna bara rinner iväg...Gör de inte?

Peters första semestervecka började idag medan jag är inne på min andra. I fredags hämtade jag och killarna upp Lotta hemma hos henne och sedan fortsatte vi till Högsbo för att möta upp Peter vid jobbet. Där bytte jag och Peter bil, han tog Renaulten och jag Alfan. Han tog med barnen och de åkte till Triumf i Partille och åt mumsig glass.

Det är verkligen min älsklingsbil, mammas röda lilla underbara alfa :)) Vi lånade den under hela förra veckan när Peter åkte till jobbet varje dag och jag var hemma. I vanliga fall klarar vi oss med en bil eftersom vi börjar och slutar samtidigt på samma ställe...

Jag och Lotta shoppade i ett par timmar, det är nåt visst att gå stan två tjejer och bara titta, prova kläder och handla... På kvällen grillade vi, drack gott vin och cider och tittade på film.

I lördags sken solen så vi åkte iväg till Lensjön och badade. Jag låg och solade och Peter och killarna plaskade i vattnet :) På eftermiddagen kom Lottas syster Tina och hennes familj hit för att hämta upp Lotta och kikade lite på vårt hus och se hur det hade blivit efter renoveringen. Sedan fortsatte de till Lottas mamma på släktkalas medan vi hade en lugn lördagskväll.

Cassandra kom hem efter sin vecka på www.campx.se i lördags kväll. Hon var helt slut efter en jättekul vecka. De hade varit på massor med aktiviteter och haft ett fullspäckat schema. Redan i söndags skulle hom iväg på nästa läger till Västervik, så hon hann bara tvätta ett par tvättmaskiner och börja packa allt innan det var dags att åka igen. Det roligaste av allt var att hennes rum äntligen var helt fördigt så hon kunde flytta in...Gissa vem som var glad!! I söndags morse körde vi ner henne till tåget som gick kl 10.00 från centralstationen. De skulle vara framme vid 14.00-tiden och skulle göra 3 byten på vägen, varav de hade 4 minuter till ett av bytena. Med stora packningar och matlårar blev det knappast enkelt att genomföra men fram kom de i alla fall.

I söndags åkte jag och Wille och bytte ut en glidbana som Lotta hade köpt till killarna i present mot en liten pool. Den rymmer 2,5 kubik vatten och är helt perfekt för våra killar.

Vi hade en otroligt lugn dag, jag gick ut och rensade gräs i trädgården. Jag blev stucken av nån insekt i armen och svullnade upp ordentligt, och sedan fick jag en grym huvudvärk och illamående så jag la mig och sov ett par timmar. Efteråt mådde jag mycket, mycket bättre men orkade inte göra särskilt mycket. Peter lagade middag, hemmagjorda köttbullar och spaghetti...Det var jättegott! Han borde laga mat oftare, min käre man ;))

Idag har vi varit hos Pernilla och Henke och planerat vår resa som går av stapeln på torsdag. De bjöd på en god lunch, pastasallad och grillspett... Samuel, William och Emmelie mumsade köttbullar och mos istället :)


Nu är det läggdags för mig!

Sov sött

1 kommentar:

Kottemor sa...

Vilken UNDERBAR helg ni verkar ha haft!!:)
Precis så sommaren skall vara juh;)

Tack för grattiset förresten!:)
Själv har man varit bilburen större delen av helgen,hehe
Äntligen;)

många kramar
/ila