09 juli 2006

Kitchen Aid


För någon månad sedan köpte jag en Kitchen-Aid från Artisan. Jag måste erkänna att jag blev mycket inspirerad av Petra som också äger en sån här underbar makapär som underlättar livet i köket när man ska baka...Den är jättefin och jag har haft rätt stor användning för den. Framförallt är det väldigt skönt att slippa elvispen för den här maskinen klarar allt sånt. Den är helt fantastiskt när det gäller all knådning :)

Men så för ett tag sedan insåg jag att den inte är nåt vidare när det gäller matlagning, den är toppen till allt som har med bakning att göra men inte alls lika smidig när det gäller att röra ihop olika röror eller mixa saker och ting....Så vad behöver man då?? Jo, förstås en matberedare :)) När jag och Svenne gifte oss fick vi i en bröllopspresent, men den har gått sönder för länge sedan (hmmm....) och jag har inte köpt någon ny sedan dess. Men så bestämde jag mig för att köpa en matberedare i samma stil som min bakmojäng så jag har faktiskt varit inne på Bagaren & Kocken och beställt en matberadare :)) Svindyra förstås, men nåt får man unna sig ibland :))

5 kommentarer:

Milla sa...

Läckra grejor det där!
Men jag måste säga att jag har en matberedare som jag ytterst sällan plockar fram och vid bakning (ja nu bakar jag inte ofta) då är det ingen maskin som gör bakningen enklare precis. Jag efterlyser tips till att använda matberedaren till!

Petra sa...

Unna sig ibland, tja Kitchen Aiden kostade ju nästan inget. Men den var ju snygg! Jag har inte använt min matberedare sedan jag köpte min Kitchenaid.
Kram

Anonym sa...

jag tycker de är så superdupersnygga ... har länge velat ha en sådan. Men jag tycker nog de vart rätt dyra, iaf på de ställen som jag sett.. men en dag så ;-)

Anonym sa...

Oh så snygga! :)

En Kitchen-Aid har jag kikat på länge.. men jag vet inte var den ska få plats nånstans... så jag har bestämt mig för att inte en enda köksapparat till kommer in förrän det finns någon plats för den. *s*

Kram!

Anonym sa...

Sikken snygg sak! - kan den göra allt :) ? För mig hade det blivit ett problem vart den skulle stå.. man har ju en och annan pryl lixom... ! Vad blev det för anordning som nr 1 i den?

Kram Jenny