23 november 2006

Natti natti


Hejsan!

Idag säger jag god natt med lite U2. Vi har varit ute och handlat födelsedagspresenter till vår snart 7-åring. Vi hittade massor med roliga saker så han blir nog nöjd. Vi köpte bland annat lite nya turtles-leksaker, en stor sacco-säck i giraffmönster och andra blandade leksaker. Cassandra var barnvakt medan vi var ute och handlade. Som vanligt var några av grannbarnen här på middag. Idag bjöds det på köttbullar :)) Mamma Scans...Inte Mamma Susannes...Hmmm...Jag borde ställa mig och göra en massa köttbullar och vara en god matmor och fylla hela frysen...Men tyvärr...tiden räcker inte till! Men till jul lovar jag att göra minst 3 kg:))

Peter och jag firar 12 år ihop lördag! Eftersom vi prickade in vår yngste guldklimp den dagen så finns det inte en chans att vi kan fira den dagen ihop längre. Så vi passade på att äta en middag på tu man hand idag, när vi öpte presenter till lill-prinsen. Vi åt en 3-rätters på Jensen's. Det var fenomenalt gott men mäktigt, halvvägs genom förrätten kände jag mig ganska mätt!

Imorgon är det äntligen fredag! Jag har ett långt möte imorgon förmiddag och sedan ska vi ha ett APT på eftermiddagen som vi ska ägna åt ett museibesök. Vi ska på trafficking-utställning på Världskulturmuséet, det ska bli intressant och spännande. Jag och Karin skrev om sexköp vår uppsats och vi snuddade lite vid trafficking. Det är ett oerhört skrämmande ämne och det ska bli en intressant utställning.

Over and out

Sov sött
kram
~S~

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på 12-årsdagen i förskott! :) Och grattis till 7-åringen också!

Mysigt att gå ut på restaurang och äta på "två-ens". :)

Kram!

ikas sa...

Köttbullar är ett kapitel för sig. Jag tänker _alltid_då jag köper dom färdiga att jag nog ska ta och göra egna. Gör jag det? Nej!