18 november 2006

Seg dag

Det var verkligen svårt att somna om inatt. Jag låg och vred och vände på mig hur länge som helst. Jag minns att Peters klocka ringde kl 08.00 och då kändes det precis som jag hade somnat. Jag lyckades somna om och så kom Samuel in och väckte mig vid 9-tiden...Igen...Suck...

I vilket fall som helst så masade jag mig upp, trött och eländig. Satte mig vid datorn och tillbringade en stund med att försöka knåpa ihop ett bidrag till tävlingen på NM_Rubin. Min dator krånglade precis hela tiden så det tog evig tid. Under tiden så satt Peter i köket och jobbade. Killarna busade runt, tittade på tv, slogs och var precis som barn i deras ålder ska vara. Ibland tänker jag på tiden som kommer, när barnen är så pass stora att de inte vill vara hemma längre, utan hellre är med sina kompisar... Tanken känns långt borta och för det mesta känns det tungt bara att tänka på det, men ibland är de billiga, de små busfröna, som Samuel var inatt. Cassandra har "pappahelg" den här helgen, men hon kommer hem igen imorgon eftermiddag.

Jag hade tänkt att åka ut en sväng till IKEA men jag tappade lusten och nu har jag inte ork till något alls. Jag tror bara jag ska försöka ta det lugnt en liten stund. Sara skulle komma över ikväll med barnen men vi bokade om till imorgon istället.

På onsdag kommer mamma & Josef äntligen hem. Nu ska de vara hemma till januari innan de reser tillbaka till Chmielno igen. Det känns skönt att få ha dom hemma ett tag. Min bror och kusin B är nere hos dom den här helgen och hälsar på.

Vi hörs senare!

Inga kommentarer: